Tarbijakaitse taunib Elisa e-arvete tasuliseks muutmist

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elisa esindus.
Elisa esindus. Foto: Toomas Huik / Postimees

Tarbijakaitseamet teatas Postimehele, et taunib Elisa kavatsust võtta alates uuest aastast tarbijatelt neile e-arvete saatmise eest tasu.

Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Kadri Paul selgitas, et Elisa on muudatuse põhjuseks toonud täiendavad kulutused seoses Euroopa Liidus jõustunud ühtsete maksetingimustega (SEPA). E-arvete tasustamine klientidele SEPA-le tuginedes on tarbijakaitseameti esialgsel hinnangul aga põhjendamatu.

«Oma lõpliku seisukoha kujundamiseks analüüsime antud teemat lähipäevil põhjalikult. Amet ei välista ka järelevalvemenetluse alustamist antud küsimuses,» ütles Paul.

«Kliendil on palju tasuta alternatiivseid võimalusi arve saamiseks – võimalus vaadata tasuta arveid pangakeskkonnast, arved.ee keskkonnast ning Elisa iseteenindusest,» toonitas Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski tarbijakaitseameti öeldut kommenteerides.

«SEPA toob kõikidele ettevõtetele kaasa täiendavaid kulutusi, seda nii arveldussüsteemide ümberseadistamise tõttu, sest riigisisesed kontonumbrid tuleb kasutusele võtta IBAN kujul, kui ka seetõttu, et ühtlustatakse euromaksete piirkonnas piiriüleste ja riigisiseste maksete teenustasud,» selgitas Raiski. «Ka Eesti Pank viitab sellele, et inimeste jaoks toimuvad kõik muudatused sisuliselt automaatselt, kuid ettevõtjatel tuleb osa muudatusi ise teha.»

Raiski sõnul olid Elisal töötavad lahendused olemas, kuid regulatsiooni tõttu tuli süsteeme ümber teha ning viia sisse muudatusi maksekorralduse ja arveldussüsteemidesse, seda näiteks päringute tegemisel laekumiste kohta ja andmete töötlemise osas.

Teised mobiilioperaatorid e-arve tasustamist hetkel ei plaani. «SEPA toob muidugi kaasa lisakulutusi, kuid praegu oleme otsustanud need EMT kanda võtta,» kinnitas EMT avalike suhete juht Kaja Sepp. Tele2 kommunikatsioonijuhi Hans Saarvelti sõnul ei ole neil veel sellest juttu olnud.

Elioni avalike suhete juht Kadri Talvistu selgitas, et SEPA muudatused tõid neile kaasa ühekordseid kulutusi arveldussüsteemi muudatusteks. «Meie kliente sellised tugisüsteemide muudatused kindlasti ei mõjuta – e-arve eest me mingit lisatasu küsima ei hakka,» kinnitas Talvistu. Sama väitsid ka STV ja Starmani esindajad.

Praegu ei ole plaanis e-arveid tasuliseks muuta ka teistel teenusepakkujatel. Pigem soosivad ettevõtted paberarvest loobumist, e-arvete tasustamine sellele kaasa ei aitaks. «Meie oleme just valmistamas ette kampaaniat, et inimesed, kes on meile andnud oma meiliaadressi aga saavad ikka arved paberkandjal, loobuksid paberarvest earve kasuks! Meil pole sellist mõtet pähegi tulnud, et e-arve tasuliseks muuta ja ei näe selleks ka vajadust,» lausus Eesti Keskkonnateenuste juht Argo Luude.

«Hetkel ei plaani me kindlasti klientidelt e-arve eest täiendavat tasu võtma hakata. Meie soov on vähendada paberarvete hulka, mistõttu julgustame inimesi e-kanalites arveldama, seda nii e-teeninduse kui e-arve näol,» tõdes Tallinna Vee kommunikatsioonijuht Mariliis Mia Topp.

Postimehele teadaolevalt ei ole e-arvete tasuliseks muutmise plaani hetkel ka Eesti Energial, Eleringil, Ragn-Sellsil ega Eesti Gaasil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles