Tarbijakaitseameti eri kanalites korraldatud küsitlusest selgus, et 17 protsenti vastajatest ei ole kasutatud autot ostes uurinud selle tausta.
Pea iga viies ostja ei uuri kasutatud auto tausta
Küsitlus näitas, et 60 protsenti tarbijatest on kasutatud autot ostes kontrollinud selle tausta, 23 protsenti on seda teinud ainult osaliselt ning 17 protsenti ei ole midagi uurinud.
Laupäeval, 30. novembril lõppes tarbijakaitseameti, maanteeameti ning maksu- ja tolliameti korraldatud teavituskampaania «Kasutatud auto osta targalt!». Kuu aega kestnud kampaania käigus jagasid ametid nii tarbijatele kui ettevõtjatele hulgaliselt infot selle kohta, kuidas kasutatud autot targalt osta ja müüa, et suurendada nii ostjate kui müüjate teadlikkust oma õigustest ja kohustustest.
Kolm ametit panevad inimestele südamele, et enne ostu sooritamist tuleb kindlasti kontrollida auto ajalugu nii palju kui võimalik, et vältida hilisemaid probleeme. Kuigi praegune kampaania saab lõpu, jagavad ametid kasutatud autode teemalist infot ka edaspidi ning jätkavad kindlasti ka kontrolloste.
Eriprojektina valmis kampaaniateemaline veebileht ostatargalt.ee. Kokku käis kampaanialehel 52 889 inimest, kellest 23 protsenti külastas lehe venekeelset osa. Lisaks sellele valmis kampaania jaoks mitu Youtube’i klippi. Kõige populaarsemaks osutus klipp sellest, millist müügitaktikat kasutatud autode müüjad kasutada võivad, et ostja autosse nii-öelda armuma panna. Selle klipi eesti- ja venekeelset versiooni on kokku vaadatud 11 474 korral. Teiseks huvitas inimesi videoklipp, kus näidatakse, kust ja mida vaadata autole taustakontrolli tehes. Seda on praeguseks kokku vaadatud 5755 korda.