Ka Selveri avalike suhete juht Annika Vilu tunnistas, et selliseid probleeme tuleb ette, aga nende ulatust on keeruline hinnata.
«Kõik teenindajad ei jaga oma ebameeldivat kogemust juhiga ning töötajad suhtuvad sellistesse olukordadesse väga erinevalt.»
Pikaaegse hotelli- ja restoraniäri kogemusega Nordic Hotels Forumi juht Feliks Mägus teab öelda, et keskkonnas, kus liigub igasuguseid inimesi ja on käibel alkohol, juhtub nii mõndagi. Päris seksuaalse ahistamise juhtumeid ei tea ta nimetada, kuid mainib, et piir normaalse käitumise ja solvava käitumise vahel on sageli hägune ja erineb inimeseti.
Nii võib naistöötajale tunduda ahistamisena seegi, kui klient oma toast alasti välja jookseb ja ta sinna tagasi aidata tuleb. Mõnele mehele on vääritu käitumise pärast kehtestatud hotelli sisenemise keeld ja ta ei saa seal enam kunagi tuba. On tulnud ette, et kellelegi tuleb kutsuda turvatöötajad või koguni politsei.
«Oma töötajate solvamist me mingil juhul ei salli. Koolitustel ja koosolekutel arutame kõik problemaatilised juhtumid läbi ja anname käitumisjuhiseid edasiseks,» selgitas Mägus ja lisas, et tööle võtmisel katsetatakse alati ka kandidaatide pingetaluvust.
Väga palju räägitakse juhtidest, kes oma sekretäre seksuaalselt ahistavad ja tihtipeale ka oma armukeseks sunnivad. See on õrn teema, millel ei soostunud Eesti juhiabisid koondavast ühingust rääkima mitte keegi, kartuses saada tigedaid kommentaare.
On aga teada, et mõne aasta eest korraldas ühing Soome sekretäride ühingu PSI kolleegide palvel Eestis küsitluse. Soomlaste meelehärmiks selgus, et siinsed sekretärid ennast ahistatuna eriti ei tunne. Üks sekretär vastas koguni: «Jah, vahel juht näpistab meid pepust, aga mis siis, see on ju vahva.»