Adobe Systems Inc on üle 11 000 töötajaga korporatsioon, kes valmistab ilmselt sullegi oma arvutist tuttavaid tooteid – Adobe Acrobat, Adobe Reader, PDF, Photoshop jne. Tegemist on suure firmaga, kes 2011ndaks aastaks vajas tugevat strateegia muutust, suunatuna enam internetiga seotud toodete tegemisele. Ning kelle üheks peamiseks takistuseks sai arenguvestluste ja inimeste mõõtmise süsteem. See lihtsalt ei sobinud enam töö ja keskkonnaga, kus firma tegutses. Kord aastas tehtav mõõtmine ja vestlus ja inimeste edetabelite tegemine polnud paindlik, ei tekitanud ega kasvatanud pühendumist, ei suunanud inimesi uude strateegiasse panustama ning ei arendanud ka oskusi ja kompetentse, mis olid vajalikud uues olukorras hakkama saamiseks, räägib firma HR juht Donna Morris. Tema hinnangul lahkus kohmaka inimeste arendamise süsteemi tõttu igal aastal 2-3 protsenti inimestest, kellest oleks võinud saada firma jaoks tipptegijad – kui poleks olnud inimeste «kastistamist».
Morris kirjutas oma kahtlustest vestluste-hindamiste süsteemiga ka firma intraneti blogis ja sellest sai üks kõigi aegade enim loetud postitusi. Tuli ka jätk – töötajate rahulolematuse laviin oli suur ja üks olulisemaid, mida välja toodi, oli tagasiside ja tunnustuse puudus. Aastavestluste süsteem ei suutnud seda tühimikku kuidagi täita.
Niisiis oli Morrise ja juhtide reaktsioon olukorrale: me lõpetame aastavestluste pidamise, inimeste hindamise ning üle mõõtmise. Ja kutsusid selle asemel ellu nn check-in vestluste süsteemi. Mis sisuliselt seisneb selles, et iga juht otsustab ise, millal, mil moel ja kui sagedasti ta inimestega vestleb. Teemaks on konkreetse inimese konkreetsed eesmärgid, eelkõige tema tugevused, mida ta hästi teeb ja mida võiks rohkem teha. Ja oluline on rõhuasetus – iga inimest võrreldakse tema enda eesmärkidega, mitte sellega, kuidas saavad hakkama tema kolleegid.