Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lugeja küsib: kas ühel korteril saab paralleelselt olla kaks elektrilepingut?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Elektrilepingu automaatne pikendamine võib kaasa tuua suure kulu.
Elektrilepingu automaatne pikendamine võib kaasa tuua suure kulu. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

«Üritasin novembris aidata oma ema elektripaketi ümbervormistamisega. Võtsin kogu asjaajamise enda peale ja sõlmisin energiaturg.ee kodulehel ema nimele uue lepingu. Elektrum saatis varsti ka kinnituse uue lepingu jõustumise kohta alates uuest aastast. Kuigi energiaportaali lehel oli kuskil märge selle kohta, et vana lepingu mittepikendamise eest hoolitseb uus firma, otsustasin siiski igaks juhuks saata ka Eesti Energiale selgesõnalise e-kirja lepingu lõpetamise soovist. Eesti Energia saatis ka kinnituse kirja kättesaamise kohta. Mõneks ajaks sai asi rahulikult unustatud. Paar päeva tagasi potsatas aga ema e-postkasti Eesti Energia kiri uue «hinnapakkumise» ja täidetud lepingupõhjaga, kus oli öeldud, et vana leping Eesti Energiaga pikeneb automaatselt uutel tingimustel, kui sellele hinnapakkumisele kuidagi ei reageerita. Seda olukorras, kus varem sai firmale juba kirjalikult teatatud nende konkurendiga uue lepingu sõlmimisest ja vana lepingu lõpetamise soovist! Kas paralleelselt hakkaks kehtima koguni kaks lepingut sama korteri suhtes?» soovis Postimehe lugeja teada.

Vastab Eesti Energia energiamüügi kommunikatsioonijuht Katriin Loorents:

Kliendi andmeid teadmata ei ole meil kahjuks võimalik täpselt vastata. Oletatavasti on aga probleem selles, et kuigi klient on sõlminud uue lepingu teise müüjaga, ei olnud müüja meie pakkumiste koostamise hetkeks edastanud infot uue lepingu kohta veel Eleringi juures asuvasse andmelattu. Seda on müüjatel aega teha 10. detsembrini.

Kui teine müüja on lepingu Eleringi andmelattu sisetanud, saame teate, et kliendil on uus leping kellegi teisega olemas ja pikenemispakkumist ei ole talle vaja saata. Toimetusse pöördunud kliendile soovitame uuel müüjal paluda leping andmelattu enne 10. detsembrit sisestada. Siis jätkab ta uuest aastast oma soovitud elektrilepinguga.

Elektrilepingu automaatse pikenemise pakkumised saavad meilt kliendid, kelle lepingu tähtajaks on märgitud 31. detsember ning kes pole andmelao andmetel juba uut lepingut sõlminud. Elektrilepingu automaatne pikenemine tähendab, et kui kliendile meie pakkumine sobib, pikeneb see uueks lepinguks. Klient ise ei pea midagi täiendavat ette võtma.

Tagasi üles