Ühe tööotsija sõnul kurdavad firmad, et sobivat töötajaid pole, aga samas ei vaevuta kandideerijale vastama. Ettevõtete sõnul kandideerivad paljud inimesed huupi ega mõtle üldse läbi, kas nad sellesse ametisse üldse sobivad.
Miks firmad tööotsija teadmatusse jätavad?
«Mul on enam vähem korras CV, aga olen viimasel ajal täheldanud tendentsi, et personalijuhid, personali otsinguga seotud firmad isegi, ei vasta neile saadetud CV kirjadele,» kirjutas üks Tarbija24 lugeja, kes otsib seoses elukoha vahetusega tööd Tartus..
Tema hinnangul peaksid personalitöötajad, kes kurdavad tööjõu puuduse üle, peeglisse vaatama ja mõtlema, kas see, kui inimene on leidnud aega teha valmis CV, kaaskirja, vastanud nõutavatele lisaküsimustele, väärib vastamist või pannakse CV lihtsalt kohe kõrvale, sest ta ju ei sobi.
«Eriti tobenaljakas on see juhtumitel, kus firmad panevad üles kuulutuse, saavad CVd avaldused kokku, siis ilmselt ei leia endale seda õiget, panevad uuesti kuulutuse üles, aga vahepeal ei ole kandideerinutele ei helistanud, kirjutanud. Rebimistehnikas telegrammi saatmisest rääkimata,» kirjutas ta. «Ei saa öelda, et sedasi käituvad vaid pisikesed ühemehe firmad ja ei ole ma kandideerinud lihtsale müüja kohale, vaid ikka natuke suurema vastutusega ametikohtadele,» lisas ta.
Tarbija24 pöördus kolme ettevõtte poole, kes kirjutaja CV-le ei vastanud.
«Siin ei ole tegelikkuses lõpuni standardseid vastuseid,» selgitas Lux Expressi turundusjuht Kristiina Mehik. Ta lisas, et mittevastamise põhjuseid võib olla palju, näiteks puudulik keeleoskus, vastava erihariduse või kogemuse puudumine. «Oluline miinus on ka see, kui inimene ei ole vaevunud isegi mõne sõnaga oma kandideerimissoovi põhjendama või selgitama, vaid paneb teele lihtsalt CV,» tõi ta veel ühe näite. Kuna laekuvate CV-de maht on suur, siis Lux Express reeglina esimeses voorus väljalangenuid personaalselt tõesti ei teavita.
Kandidaadid, kes on käinud vestlusel, saavad Mehiku sõnul reeglina personaalse tagasiside, juhul kui ei ole kokku lepitud teisiti.
«Meil on töökuulutuses kirjas, et sobivate kandidaatidega võtame ühendust,» selgitas restoraniketi BabyBack Ribs & BBQ restoranide personalijuht Inna Zurjari. Töökuulutuste peale laekub küll palju CV-sid, kuid sobivaid kandidaate on vähe. «Näiteks otsime praegu raamatupidaja assistenti ja sinna kandideerib 115 inimest, vaid üksikud sobivad meile,» tõi ta näite.
Zurjari arvates on põhiliseks probleemiks see, et inimesed ei tutvu töökohale esitatud nõuetega ning ei mõtle, kas nende oskused nõuetele üldse vastavad. «On sellised inimesed, kes saadavad CV igale vabale kohale. Ma ka imestan, et kui ma otsin sissekutsujat, siis see on üks töö, ja kui teenindajat, siis see on hoopis teine amet,» tõdes ta. Baby Back soovib, et klienditeenindaja oskaks nii eesti kui vene keelt, kuid selliseid töötajaid on raske leida. «Vene tüdrukud üldiselt oskavad eesti keelt, aga eestlased vene keelt ei räägi,» ütles personalitöötaja.
Kasiinokett Novoloto Tarbija24 päringule ei vastanud.