Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Restoraniomanik: teenindajate puudusel jäi söögikoht avamata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Koristaja. Pilt on illustratiivne.
Koristaja. Pilt on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Tallinnas asuva Fahle restorani ja Rahva Toit nimega söögikohtade omanik Erki Lill ütles, et olukord tööjõuturul on hull ja näiteks pidi ta ühe uue toitlustuskoha avamisest loobuma, kuna ei suutnud sinna personali leida.

«Kohati tundub, et käes on jälle aasta 2007, kus korralikku kaadrit võimatu leida. Pidime seetõttu ühe uue söögikoha avamisest Tallinnas loobuma,» kurdab ta.

Põhjustena, miks üks või teine kandidaat tööle ei sobi, nimetab ta probleeme alkoholiga, aga ka töösse suhtumise ja motivatsiooniga. «Algul vaatad, et mõni on täitsa tubli, aga tööle tulles ta kas ei talu pinget või ei meeldi töö ja ta lihtsalt ei tule enam.» Ka töökultuur jätab paljudel soovida - esineb nähvamist ja muid ebaviisakusi.

Lille sõnul ei tohi töötajaid enam ka korrale kutsuda, sest kui keelad näiteks ära mobiiltelefoni kasutamise töö ajal, siis on oht töötajast ilma jääda, ehkki selline keeld on kiirel ajal täiesti vajalik.

Restoranipidaja toob näite, kuidas ühe uue koha avamiseks oli vaja 10 teenindajat, tööd tegema leiti 6 ja neist 4 tuli peagi välja vahetada.

Lill ei oska öelda,  kas halb töössesuhtumine ja distsiplineerimatus tuleneb kehvast lastetoast või hoopis viimasel ajal levivast vabakasvatusest, aga olukord tööjõuturul on tõesti keeruline ja head teenindajat väga raske leida.

Samas on tal kõrvale tuua näide ka vanematest inimestest. Otsiti koristajat puhkuse asendajaks. Inimene, kes ennast sellele kohale pakkus, ütles aga, et teatud kohti, nagu näiteks tualettruumid, tema kraamida ei taha.

Sobilike töötajate otsimisest läbi CV keskuse on Fahle seetõttu juba loobunud ja ostab nüüd personalivaliku teenust sisse, lootuses, et lisasõel vahel aitab õigeid inimesi leida ja firmajuhtidel aega kokku hoida.

Tagasi üles