Päevatoimetaja:
Sander Silm

EASi kogu matrjoška kampaania läks maksma 180 000 eurot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
EASi kampaania videoklippides kujutati vene turiste stereotüüpselt matrjoškadena, nüüdseks on klipid kustutatud.
EASi kampaania videoklippides kujutati vene turiste stereotüüpselt matrjoškadena, nüüdseks on klipid kustutatud. Foto: Kaader videost

EASi turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul läks kogu matrjoška kampaania maksma 180 000 eurot, millest kõige suurem osa kulus raadioreklaamidele.

Mutso kirjeldas, et kampaania koosneb eri osadest, millest peamine on mäng Facebookis, kuid selle suurimaks toetavateks kanaliteks on tegelikult mitte skandaalsed videod, vaid raadiojaamad Moskvas ja Peterburis.

«Moskva raadios räägib DJ iga päev ühe teema Eestist omal valikul (üldinfo, tervisepuhkus, toit, loodus, põnevad faktid) ning kustub inimesi mängima otseeetris, vastates kahele lihtsalt küsimusele. Vaheauhinnad on reisijuhid ja nädala lõpus loositakse välja auhinnakorv (Eesti toit),» selgitas Mutso.

Peterburi raadios mängitakse mängu, kus saab samuti lihtsalt vastata küsimustele Eesti kohta ning saada nö vahevõitjaks, et reedel võistelda auhinnakorvile.

Lisaks DJ jutule jooksevad mõlemas raadios kolm promoklippi (10 sek, 20 sek, 30 sek). Raadiokampaania maksumus on kokku 69 556 eurot.

Raadioreklaamile lisaks toetab kampaaniat reklaam internetis (Facebooki bännerid, Google Display Networks jms) – maksumus 53 309 eurot.

Kampaaniat toetavatele youtube’i videote tootmise, FB mängu rakenduse loomise ja agentuuri loovtöö maksumus kokku 49 859 eurot (sellest videote tootmine 27,8 tuhat).

Matrjoškad olid kampaania peamine sümbol ning Mutso hinnangul on tegemist positiivse sümboliga ja see töötab nii nende kui ka Venemaa turu partnerite arvates antud lahenduses hästi. «Töötab hästi just sellises ebatraditsioonilises absurdimaigulises huumoris, mida sihtgruppi kuuluv inimene tahaks ise vaadata ja ka oma sõbrale saata.

Ühelt poolt sümboliseerib matrjoška hästi vene hinge sügavust ja üllatusterohkust, teiselt poolt annab see hästi edasi kampaaniamängu sõnumit «Mina ja 75 sõpra Eestisse» - ühe sees on mitu,» selgitas Mutso.

EAS kustutas eelmisel nädalal vene turistidele suunatud kampaaniaklipid, millest enim poleemikat tekitanud videotes kujutatakse vene turiste tüütute matrjoškadena, keda on raske bussiuksest sisse pressida, keda ei taheta restorani sisse lasta ja kes püüavad toapoisilt seksiteenust osta.

Tagasi üles