Calvin Klein Jeansi esinduspoest ostetud käekott lagunes õmblustest katki, tarbijakaebuste komisjoni hinnangul peab kaupleja kliendile makstud raha tagastama.
Calvin Kleini käekott lagunes õmblustest lahti
Tänavu juunikuu lõpus ostis klient Calvin Klein Jeansi esinduskauplusest käekoti. Kuu aja pärast läks ta poodi tagasi, kuna koti õmblused olid lahti tulnud. Esinduspood parandas õmblused.
Kliendi hinnangul ei olnud aga parandustöö korrektne ja koti endine välimus ei ole taastatud, mistõttu nõudis ta koti eest tasutud 123,9 euro tagasi maksmist. Calvin Klein Jeans oli nõus tagastama 80 protsenti hinnast.
Käekoti omanik pöördus tarbijakaebuste komisjoni poole. Calvin Klein Jeansi esindaja väitis vastuväitena komisjonile, et kotis on kantud liiga raskeid asju ning koti kvaliteetne parandamine ei ole võimalik.
Komisjoni põhjendas, et kokkulepitust suurema hinna nõudmine on lepingu rikkumine, kuna see on vastuolus kokkuleppe tingimustega. Vastavalt võlaõigusseadusele võib lepingu rikkumise puhul lepingust taganeda.
«Antud juhul on kaupleja tunnistanud, et ei suuda käekotti parandada. Samuti on kaupleja keeldunud selle asendamisest. Kaupleja ei ole tõendanud, et kaebuse esitaja on koti õmbluste lahtituleku eest vastutav, kaupleja on tunnistanud enda kohustust viga kõrvaldada,» seisab komisjoni otsuses.
Eeltoodu alusel otsustas komisjon, et kliendil on õigus nõuda Calvin Klein Jeansi esindajalt alusetult makstud 123,9 euro tasumist ja raha saamise järel kohustus käekott tagastada.
Calvin Klein Jeansi maaletooja Melioria OÜ esindaja Vaido Valli sõnul ei ole plaanis otsust vaidlustada. «Tegime protseduurilisi vigu, st ekspertiisi tulemusi ära ootamata parandasime toote,» ütles ta.