Toyota taas luubi all

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toyota on üle maailma tehniliste porbleemide tõttu tagasi kutsunud üle kaheksa miljoni auto.
Toyota on üle maailma tehniliste porbleemide tõttu tagasi kutsunud üle kaheksa miljoni auto. Foto: AFP / Scanpix

USA liiklusohutustalitus NHTSA algatas juurdluse 2005. aastal USAs roolirikete tõttu tagasi kutsutud Toyotade asjus, kuna firma teatas probleemist väidetavalt liiga hilja.

Regulaatorite teatel on selgunud, et mitmed autoomanikud Ameerikas esitasid tol ajal oma Toyotade juhitavuse kohta kaebusi juba enne seda, kui analoogilised mudelid Jaapanis tagasi kutsuti.

USA transpordiminister Ray LaHood tegi probleemi teatavaks eilsel pressikonverentsil Toyota peakorteris Jaapanis. LaHood ütles, et Toyota poolt kvaliteedi ja ohutuse parandamiseks astutud sammud on «väga julgustavad», kuid et ta sooviks näha ka tulemusi.

Toyota president Akio Toyoda ütles, et tema firma «ei ole iial midagi varjanud ega kedagi eksitanud».

Uus uurimine peab välja selgitama, kas Toyota teavitas USA liiklusohutustalitust ettenähtud viie tööpäeva jooksul mitme USAs müügis oleva sõiduki defektsetest roolivarrastest. Toyota kutsus 2004. aastal Jaapanis tagasi oma Hilux pikapid, kui selgus, et nood võivad roolivarraste defekti tõttu juhitavuse kaotada. NHTSA ütles, et Toyota teatas neile tookord, et probleem esineb vaid Jaapanis müüdud masinatel ning et USAst analoogilisi kaebusi laekunud ei ole.

Aasta hiljem pidi Toyota siiski ka USAs tagasikutsumise välja kuulutama, sest sarnaseid probleeme oli avastatud mitmel sealmail müüdaval mudelil.

Toyota on tõotanud teha USA ametnikega koostööd. Aprillis määras NHTSA Toyotale maksimaalse 16,4 miljoni dollari suuruse rahatrahvi selle eest, et firma mullu oktoobris enam kui 9 miljoni sõiduki tagasikutsumiseni viinud riketest õigeaegselt teada ei andnud.

LaHood andis mõista, et Toyotat võivad oodata veel mitmed trahvid, kuna 500 000 autofirma käest saadud dokumendi uurimine alles kestab.

«Sõnad on kenad, kui teod on tähtsamad. Ning härra Toyoda saab sellest väga hästi aru,» ütles LaHood eile Toyota Citys. «See on väga tore, et te olete nüüd kõik need reeglid paika pannud. Meie aga palume, et te neid kindlasti ka järgiksite.»

Toyoda ütles: «Me oleme mobiliseerinud terve ettevõte, et tagada Toyota sõidukite ohutus ja turvalisus – mitte üksnes müügihetkel, vaid kogu kasutusajaks.»

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles