Politsei- ja piirivalveamet (PPA) tuletab meelde, et praegusel aastaajal tuleb hommikul tööle minnes või õhtul koju tulles varuda 3-4 minutit lisaaega, et sõiduki aknaid ning vajadusel ka tulesid puhastada.
Politsei: liigeldakse autodega, mida võiks pigem kutsuda tankideks
PPA kirjutas oma Facebooki lehel liiklustalguid kommenteerides, et maad hakkab võtma ka üks uus oht, nimelt liiklevad inimesed autodega, mida võiks pigem kutsuda tankideks, kuna määrdunud esiklaasi tõttu on juhi vaateväli ainult kitsa pilu laiune.
«Käes on pime ja sajune aeg. Kuna 90 protsenti infost teel toimuva kohta saame silmadega, tuleb nähtavust nii palju kui võimalik parandada,» ütles PPA liiklusbüroo komissar Riho Tänak Postimehele. Ta lisas, et autoklaaside ja -tulede puhtus, klaasipuhastajate korrasolek ning autoakende jääst või härmatisest ning seestpoolt puhastamine on kriitilise tähtsusega igal sügisperioodil.
Sügistalvel jääb nii hommikune kui ka õhtune tipptund pimedale ajale ning nähtavust teeb halvemaks vihm, teiste autode rataste alt lendav pori ning lume puudumine. Seetõttu peab autojuht tegema kõik, et võimalikult hästi teel toimuvat näha.
«Ei saa öelda, et see probleem oleks süvenenud, ent paraku leidub ikka neid, kes kas kiirustamise või hooletuse tõttu klaaside puhastamisele tähelepanu ei pööra,» tõdes Tänak.
Tulede puhastamise kõrval on oluline ka nende õigele kõrgusele ja suunale reguleerimine, et tuled ei pimestataks teisi juhte. «Väga palju näeb ka juhte, kes kasutavad sõites lähituledega koos ka udutulesid. Udutulede kasutamine on lubatud vaid udust tingitud halva nähtavuse korral, mis on linnatingimustes üliharv,» nentis Tänak. «Tavalise pimeduse korral pimestab udutule kasutaja vastutulijat ning paljude juhtide üllatuseks halvendab ka nende enda nähtavust.»
Ta lisas, et udutulede lisamisega läheb valgemaks ainult vahetult auto ees ja paremini hakkavad paistma teepeenrad. Kõik, mis maanteekiirusel on näha selle täiendavalt valgustatud ala sees, on juhi jaoks mittevajalik teave. Reageerimisele kuluva aja tõttu ei suuda ta selle vahemaa pealt õnnetust vältida. Juht lihtsalt näeb paremini, millele ta otsa sõidab.
«Samuti reageerib juhi silm auto ette tekkinud valguslaigule - pupill tõmbub natuke koomamale ja seetõttu kaugele enam nii hästi ei näe. Juht märkab teepeal olevat ohtu palju hiljem, kui ainult kaugtulesid kasutades,» sõnas Tänak.