Diiselrongide uus sõiduplaan paneb keerulisse olukorda paljud kaugemalt pealinna tööle käivad inimesed, sest tööpäeva lõpus väljuv rong tehti kiirrongiks, mis peatub vaid suuremates kohtades.
Uus rongide sõiduplaan teeb tööle sõidu mitu tundi pikemaks
«Selle, et hommikune rongiaeg muutub, elame üle, aga mure on õhtul koju saamisega,» rääkis Raplamaal Hagudis (üks jaam enne maakonnalinna Raplat – toim) elav ja Tallinnas töötav Inna Pärn. Kui praegu saab naine koju sõita kell 17.39 Balti jaamast väljuva rongiga, siis uuest aastast väljub kell 17.35 Balti jaamast kiirrong, mis peatub enne Raplat vaid Tallinn-Väikeses, Liival, Sakus, Kiisal ja Kohilas.
Pärna sõnul õigustas Elroni esindaja maakonnalehes sellist sõiduplaani sellega, et parem väljumisaeg on tagatud suuremale hulgale elanikkonnast. «Seega Männiku, Kasemetsa, Roobuka, Vilivere, Lohu ja Hagudi inimesed ei kuulu suurema hulga elanikkonna hulka,» tõdes ta.
Pärna sõnul käib Hagudist iga päev pealinna tööle umbes poolsada inimest. Neil on nüüd valida, kas püüda jõuda kella 16 paiku väljuvale bussile või rongile, mis uuest aastast väljub neli minutit enne kella 17 ja peatub kõigis peatustes.
«See 17.35 on kõige magusam aeg, aga keegi ei taha aru saada, et poole kuuene rong on töölisrong. Inimesed käivad Tallinnas tööl, sest Raplas ei ole töökohti,» tõdes naine.
Eriti pahandab Pärna asjaolu, et tegelikult ei jõua kiirrong tavalisest rongist sugugi palju kiiremini kohale. «Tallinnast kell 17.35 väljuv kiirrong jõuab Lelle 18.45 ehk sõiduaeg on tund ja 10 minutit. Kell 19.05 väljuv tavaline rong on kohal 20.18 ehk sõiduaeg on tund ja 13 minutit. Sõiduaegade vahe on kolm minutit,» oli ta nördinud.
Hagudi rahvas korjas uue rongiplaani kohta 126 allkirja ja edastas need nii Rapla maavalitsusele kui ka Elronile. «Rapla maavalitsusest öeldi meile, et mis te virisete, te võite ju poolteist tundi mööda poode jalutada,» rääkis Pärn. Tema ise on kokku arvestanud, et uue sõiduplaani tõttu venib tema tööle- ja tagasisõit viie tunni pikkuseks.
Naine pöördus novembri keskel ka ise otse Elroni poole, kust talle vastati, et kella 17.35 väljumine teenindab eelkõige maakondadevahelist liiklust, tagades kiirema sõiduaja neljale maakonnakeskusele.
Elroni turundusjuhi Norbert Kaareste sõnul ei ole näitena toodud kahe väljumise sõiduaja vahe mitte kolm, vaid kaheksa minutit.
«Kaheksa minutit ei ole palju Lelle inimese jaoks, aga inimesele, kes elab kusagil tagapool, on sõiduaja vähenemine märkimisväärne,» sõnas Kaareste. Ta soovitas inimestel pigem selle üle rõõmustada, et väljumiste arv on sagenenud.
«Üks asi on inimeste soovid ja teine on see, mida näitavad reisijate loenduse ja piletite müügi andmed. See on meile väga oluline info ja seda saame hakata koguma alles uuest aastast,» rõhutas ta.
Kaareste sõnul said nad mitu ettepanekut sõiduplaani muutmiseks, kuid 1. jaanuarist ei saa neid kõiki kohe rakendada. «Raudtee sõiduplaan muutub üks kord aastas mais, aga siiani on raudtee omanikud meile vastu tulnud ja meie soove teatud määral arvestanud,» selgitas ta.
Kaareste sõnul on rongifirma varem öelnud, et soovib kella 16.56 ja 18.20 rongide väljumisaegu nihutada lähemale õhtusele kiirrongile. Ta tunnistas, et seda saaks teha juba märtsis, kui talveaja lõppemisel vaadatakse üle rahvusvaheliste rongide sõiduplaan.
«Me monitoorime, aga see nõuab siis ka Tapa suunas tulevate rongiaegade ülevaatamist. Praegune kompromiss on selline,» sõnas Kaareste.
Tallinn-Hagudi
Tallinnast Balti jaamast Raplamaale Hagudi suunas pärastlõunal ja õhtul liikuvate rongide ajad
Praegu Uuel aastal
14.39 14.30
17.39 16.56
18.55 18.20
20.16 19.05
22.16 20.42
22.30
Allikas: Elron