Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Venelased EASi kampaaniast: see on antireklaam

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
EASi kampaania videoklippides kujutati vene turiste stereotüüpselt matrjoškadena, nüüdseks on klipid kustutatud.
EASi kampaania videoklippides kujutati vene turiste stereotüüpselt matrjoškadena, nüüdseks on klipid kustutatud. Foto: Kaader videost

EAS kustutas vene turistidele suunatud kampaaniaklipid, millest enim poleemikat tekitanud videotes kujutatakse vene turiste tüütute matrjoškadena, keda on raske bussiuksest sisse pressida, keda ei taheta restorani sisse lasta ja kes püüavad toapoisilt seksiteenust osta.

Postimees pöördus Facebooki kasutajatest venemaalaste poole palvega vaadata üle matrjoškadega reklaamid ja avaldada selle kampaania kohta oma arvamust. Moskva ajalehe Moi Rajon peatoimetaja Aleksei Sinelnikov ütles, et kui see kampaania on mõeldud Facebooki kasutajate ligimeelitamiseks, siis see kukub läbi.

«Facebooki kasutab Venemaal üsna edumeelne auditoorium ja provintslikult tehtud videod teda ei köida,» selgitas Sinelnikov.

Tema tõlgendas reklaami järgnevalt: sümpaatsed eestlased ja rumalavõitu matrjoška. «1:0 eestlaste kasuks sümpaatsuses, kuid rahas eestlased siin kaotavad.»

Moskvalastest abielupaar Julia (31) ja Mihhail (35) ütlesid, et tegemist on selgelt antireklaamiga ja heatahtlikku suhtumist venelastesse reklaamidest ei paista. «Riik ei ole näidanud, miks on meil vaja sinna sõita, seda enam, et tundub, et venelaste tulek tekitab raskusi (ei mahu bussi, ei ole kohti restoranis),» kirjeldasid nad.

Ajalehe Novaja Gazeta Peterburi veebiväljaande vanemtoimetajale Olga Gnezdilovale ei meeldi, kui reklaamis kasutatakse ära tüüdanud stereotüüpe ehk kui juttu on venelastest, siis on kaadris matrjoška, mees balalaikaga või karu. «Keegi venelastest end matrjoškaga ei samasta, aga reklaamides peaks ju kõnetama sihtrühma,» ütles Gnezdilova.

Lisaks on vastanute hinnangul 75 sõbra kokkuajamine peaaegu võimatu ülesanne. «Mina ei saa nii palju kokku, kuid ma saaks võtta oma pere ja tulla. Tahaks näha seda imekorraldajat, kes suudab sellise seltskonna kokku saada,» ütles Sinelnikov.

Ka Julia ja Mihhail ütlesid, et 75 inimest saaksid kokku ehk vaid populaarsed blogijad, aga tavalistel töötavatel pereinimestel ei ole selleks võimalusi ega aega.

«On karta, et see on läbikukkumisele määratud idee, sest suurlinnades on raske kokku saada isegi sõprade või sugulastega, rääkimata sellest, et kokku ajada nii suur kamp ühise reisi jaoks,» sõnasid nad.

EASi pressiesindaja Jürg Samel kinnitas, et kampaania loomisel tehti koostööd Venemaa partneritega, sealhulgas tehti sihtgrupi seas turuanalüüs. Kampaania algas 11. novembril ja senine tagasiside Venemaalt on Sameli sõnul olnud positiivne.

«Ehkki kampaania senised arvulised eesmärgid on täidetud ehk head ning klipid täitsid oma eesmärgi, otsustasime vastuokslikke emotsioone tekitanud sotsiaalmeediaklippe edasi mitte näidata. Kampaania jätkub teistes kanalites, seda enam, et klipid olid vaid üks element kogu tervikus,» selgitas Samel.

Videote tootmine maksis 27 800 eurot.

Reklaamklippe saab näha eelmise nädala Ärapanijas alates 11:27.

Tagasi üles