Postimees pöördus Facebooki kasutajatest venemaalaste poole palvega vaadata üle matrjoškadega reklaamid ja avaldada selle kampaania kohta oma arvamust. Moskva ajalehe Moi Rajon peatoimetaja Aleksei Sinelnikov ütles, et kui see kampaania on mõeldud Facebooki kasutajate ligimeelitamiseks, siis see kukub läbi.
«Facebooki kasutab Venemaal üsna edumeelne auditoorium ja provintslikult tehtud videod teda ei köida,» selgitas Sinelnikov.
Tema tõlgendas reklaami järgnevalt: sümpaatsed eestlased ja rumalavõitu matrjoška. «1:0 eestlaste kasuks sümpaatsuses, kuid rahas eestlased siin kaotavad.»
Moskvalastest abielupaar Julia (31) ja Mihhail (35) ütlesid, et tegemist on selgelt antireklaamiga ja heatahtlikku suhtumist venelastesse reklaamidest ei paista. «Riik ei ole näidanud, miks on meil vaja sinna sõita, seda enam, et tundub, et venelaste tulek tekitab raskusi (ei mahu bussi, ei ole kohti restoranis),» kirjeldasid nad.
Ajalehe Novaja Gazeta Peterburi veebiväljaande vanemtoimetajale Olga Gnezdilovale ei meeldi, kui reklaamis kasutatakse ära tüüdanud stereotüüpe ehk kui juttu on venelastest, siis on kaadris matrjoška, mees balalaikaga või karu. «Keegi venelastest end matrjoškaga ei samasta, aga reklaamides peaks ju kõnetama sihtrühma,» ütles Gnezdilova.
Lisaks on vastanute hinnangul 75 sõbra kokkuajamine peaaegu võimatu ülesanne. «Mina ei saa nii palju kokku, kuid ma saaks võtta oma pere ja tulla. Tahaks näha seda imekorraldajat, kes suudab sellise seltskonna kokku saada,» ütles Sinelnikov.
Ka Julia ja Mihhail ütlesid, et 75 inimest saaksid kokku ehk vaid populaarsed blogijad, aga tavalistel töötavatel pereinimestel ei ole selleks võimalusi ega aega.