Google’i tarbijakäitumise uuringu tulemused näitavad, et eestlaste ostuotsused väga kaalutletud ning enne toote soetamist tehakse internetis põhjalik taustauuring.
Google: eestlased teevad enne ostu netis põhjalikku uurimistööd
«Eestis on internetil ostuotsuse tegemisel väga suur roll,» ütles Google’i Baltikumi ärisuuna arendusjuht Vytautas Kubilius. Kõikide kategooriate lõikes tegi 73 protsenti uuringus osalejatest ostueelseid uuringuid internetis. «See on veel kõrgem tulemus kui Euroopa ühe suurima e-kaubanduse turul Ühendkuningriikides, kus vastav näitaja on 69 protsenti,» ütles Kubilius.
42 protsenti eestlastest uurisid tooteid ja teenuseid internetis isegi enne tavakaubandusvõrgust ostu sooritamist. Ühendkuningriigis on vastav näitaja kõigest 29 protsenti. «See näitab selgelt, kui oluline on Eesti ettevõtete jaoks tugev esindatus internetis, kui nad tahavad jõuda tarbijani ja pakkuda neile toote või teenuse kohta teavet,» kirjeldas Kubilius. Ta lisas, et laialt levinud arvamus, et e-turundusest on kasu ainult ettevõtetel, kes müüvad oma kaupu internetis, ei pea enam paika.
Eesti kaasati Google’i uuringusse esimest korda ning küsitluses osales rohkem kui 2000 internetikasutajat.
Eestis kasutab internetti 77 protsenti elanikkonnast. Ligi kolmandik Eesti internetikasutajatest ostavad veebist kaupu või teenuseid. Mõnes ärisektoris on e-kaubanduse osakaal väga kõrge. Näiteks 81 protsenti hotellibroneeringutest, 75 protsenti puhkuse- ja 72 protsenti ärilendudest ning 75 protsenti autokindlustustest ostetakse veebis.