Arvutikeskuse klient tegi poele 300-eurose ettemaksu, mis oli mõeldud kingitusena. Summa eest pidi kingi saaja ise arvutipoest toote valima. Siis selgus aga ootamatult, et ettevõte sulges kõik poed ja kinkekaardi eest välja käidud raha ei tagasta.
Ootamatult suletud arvutipoe kinkekaardid lendasid vastu taevast
Hiljuti kirjutas Tarbija24, et poed sulgenud Arvutikeskuse kliendid sooviksid tooteid anda garantiiremonti, kuid pole kohta, kuhu kaup viia. Üks klient soovis garantiiremonti anda toiteploki, teine kõvaketta. Mõlemal tootel kestis garantiiaeg, kuid Arvutikeskus ei vastanud telefonile ega ka e-kirjadele. Nüüd selgub, et probleem on ka neil, kes on soetanud Arvutikeskusest kinkekaarte.
Selle aasta mais tegi inimene ettemaksu summas 300 eurot Arvutikeskus OÜ arvele. Ettemaks oli mõeldud kingitusena, et kingi saaja võiks arvutipoest ise toote valida.
Juuli lõpus selgus aga, et Arvutikeskus OÜ on suletud ning ruumid on üle võtnud Arvutitark OÜ. Kui kingituse saanud inimene Arvutitark OÜ poole pöördus, selgus, et tegemist on eraldiseisva firmaga, kust soovitati pöörduda Arvutikeskuse esindajate poole.
Arvutikeskuse uueks nimeks on PC Center OÜ. Klient pöörduski, kuid sai vastuse, millest palju kasu ei ole: «Arvutikeskus on Eesti turul senisel kujul tegevuse lõpetanud ja kinkekaartide realiseerimine ei ole kahjuks enam võimalik». Samuti märgiti, et kliendile anti piisavalt aega, et kinkekaart kauba vastu lunastada. Tänaseks olevat ettevõte juba müüdud ja uutel omanikel puuduvat võimalus kinkekaarte kauba vastu vahetada.
Kingituse saajat ega ka makse teinud isikut Arvutikeskus tegevuse lõpetamisest aga ette ei teatanud. Nii tuli pöörduda tarbijakaebuste komisjoni poole.
Abi vaid kohtust
Komisjon leidis, et PC Center OÜ ehk endise nimega Arvutikeskus OÜ on äriregistri andmetel tegutsev ettevõte, mis ei ole likvideeritud ega pankrotis. Ka leiti, et ettemaksu arvel ei ole määratletud aega, mille jooksul peab inimene raha kauba vastu vahetama. Seega peaks PC Center ettemaksu tagastama.
«Kuigi ettevõte füüsiliselt ei tegutse, siis ettevõte on ikkagi olemas ja kliendid saavad pöörduda PC Centeri poole kas e-posti või tavaposti teel,» on varem lohutanud tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski, kelle sõnul on ettevõte ka lahendanud garantiilisi juhtumeid, maksnud praaktoodete eest raha tagasi.
PC Center OÜ ei ole Tarbija24 kirjadele vastanud. Ka ei vastanud ettevõte tarbijakaebuste komisjoni päringutele. Kui ettevõte ei täida komisjoni korraldust ja ei maksa klientidele raha tagasi, siis pannakse see tarbijakaitseameti poolt musta nimekirja. Kannatanutele see aga raha tagasi ei too. Ainus võimalus oleks pöörduda kohtusse. «Muid alternatiive paraku pole,» nentis Turetski
Arvutikeskuse koondatud töötajad lõid nullist ise uue ettevõtte Arvutitark OÜ. Arvutitark OÜ esindaja Marika Otsep nentis, et Arvutikeskuse sulgemine oli kõikide töötajate jaoks suur šokk. Kollektiiv otsustas siiski ise arvutiäri alustada - ettevõtte kontseptsioon jäi samaks, inimesed kutsuti tagasi. Endise omanikuga aga Otsepi sõnul suhtlus hetkel puudub.