Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Suri Brauni pardli looja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Pardel on paljude meeste jaoks asendamatu habemeajamisvahend.
Pardel on paljude meeste jaoks asendamatu habemeajamisvahend. Foto: SCANPIX

Saksamaal suri Artur Braun (88), kelle käe all muutus väike perefirma maailmanimega tootjaks.

Brauni firma on maailmakuulus oma pardlite, raadiote ja köögiseadmete poolest, millele on omane funktsionaalne, kuid elegantne disain, kirjutab Local.

Artur Brauni käe all lõi ettevõte oma tuntumad tooted, nagu näiteks pardel Sixtant SM31, mille arendamisel ta ise osales, samuti  radioola SK4, kus olid ühendatud nii raadio kui ka plaadimängija ning millel oli Lumivalgekese kirstukaant meenutav  pleksiklaasist kate.

Artur Braun võttis Frankfurdis asuva perefirma juhtimise üle 26-aastaselt koos oma vanema vennaga Erwiniga (30) pärast isa Max Brauni surma 1951. aastal.  Kaheksa kuud pärast seda otsustasid vennad firma imagot täielikult muuta, lähtudes filosoofiast, et tooted olgu atraktiivsemad, parema väljanägemisega, aga olgu seejuures lihtsad käsitleda ja funktsionaalselt disainitud.

Ettevõttega liitus režissöör Fritz Eichler, kes algselt pidi tegema reklaamfilme, kuid alates 1956. aastast sai temast peadisainer. Samuti palkas Brauni firma disainer Dieter Ramsi, kes oli tuntud põhimõtte poolest «vähem on parem».

Braunide uus lähenemine tasus end ära. Kui vahetult pärast II maailmasõda oli ettevõttes tööl 150 inimest, siis vendadel õnnestus luua korporatsioon, kus oli palgal  5700 inimest. Vendade juhtimise ajal kasvas ettevõtte käive 17,7 miljonilt Saksa margalt 1952. aastal 245 miljonini.

1967. aastal müüsid Braunid firma maha USA firmale Gilette 200 miljoni Saksa marga eest. Gillette võttis 2005. aastal omakorda üle firma Procter & Gamble, samuti ostis Itaalia  De' Longhi 2012. aastal õiguse toota Brauni brändi.

Procter & Gamble teatas, et nende tänavune müügitulu on 84,2 miljardit dollarit, kusjuures Brauni käive peaks  sellest olema 17 miljardit dollarit.

Märksõnad

Tagasi üles