Tarbijakaebuste komisjon otsustas rahuldada praak lapsevankri ostnud kliendi kaebuse ja nõudis kaupluselt makstud summa hüvitamist.
Poola päritolu lapsevanker osutus täielikuks praagiks
4. veebruaril 2012 ostis klient Jõhvi keskväljakul asuva osaühingu Salex ANS kauplusest Poola päritolu lapsevankri Adamex Cosmos hinnaga 385 eurot. Lapsevanker koosnes kolmest osast: lapse autohäll, vanker ja jalutuskäru.
Aprillis märkas tarbija, et vankri kattekinnituse trukk on katki. Salex ANS saatis esmalt lapsevanema jalatsite parandusse, kuid seal ei saanud vankrit parandada. Pood vahetas kinnituse siiski välja.
Mais võttis klient pakendist välja jalutuskäru. Koheselt ilmnes, et sellel on defektsed õmblused – jalaosas oli pealsematerjal ja vooder ühendamata ning kattekaare hoidja tuli mõlemast osast välja. Autokäru ei sobinud metallraami sisse ega kinnitunud selle külge, sest raam ei vastanud hällile.
26. mail viis lapsevanem kõik vankri osad poodi tagasi. 21. juunil tagastati talle vanker, millel oli küll parandatud kattekinnitus, kuid ülejäänud vead olid parandamata. Pakuti uut autohälli, kuid ka seda õnnestunud kerge vaevaga paigaldada. Müüja ei pakkunud ka vahetuskäru.
Kolme päeva pärast helistati kliendile poest uuesti, et vanker on korda tehtud ja nüüd mahub häll raami sisse. Jaluseosa oli kinni õmmeldud, kuid katuseääre hoidja kohta öeldi, et nii peabki olema. Suve jooksul käis tarbija mitu korda kaupleja juures ja sai jalutuskäru katteosa kätte alles septembris 2012.
8. aprillil selgus, et purunenud on vankri raam. Ostjale teatatakse, et garantii on läbi. Tarbija soovis nüüd lepingust taganeda ja pöördus Nora Kasemaa ekspertiisibüroo poole.
Vankri raam purunes
3. mail koostatud ekspertiisiaktist ilmneb, et «lapsevankril on raami risttoru tagumiste ühenduste vigastus». Lähtuvalt vigastuse iseloomust järeldab ekspert, et murdumise põhjuseks on sõlmede keevise tootmisdefektid ja ühenduse ebapiisav vastupidavus. Defekti ei saa remontida.
Kaupleja vastas, et on valmis raami asendama ja andma sellele edasise garantii, kuid ei olnud valmis asendama kogu vankrit ega hüvitama ekspertiisi maksumust. Juunis 2013 teatati, et raam on olemas. Lubati ära maksta ka ekspertiisi kulutused, kui tarbija on nõus raami vahetusega. Selgus aga, et uus raam ei sobi muude osadega.
Lepiti kokku, et klient võtab vastu jalutuskäru maksumusega 230 eurot, mille kohta talle tšekki ei väljastanud. Inimene tuvastas kodus toodet lahti pakkides, et ka jalutuskärul esinevad defektid, mistõttu soovis ta loobuda sellisest asendusest, mis toob kaasa järjekordse vaidluse.
Nõnda pöördus klient lõpuks tarbijakaitseameti poole, kuna soovis lepingust taganeda ja saada lapsevankri eest makstud 385 eurot, tagastades ise poele kõik kaubad.
Komisjoni seisukoht
Komisjon tutvus esitatud kirjalike materjalidega ning kuulas ära istungil osalenud tarbija. Kaupleja istungil ei osalenud. Kaupleja esindaja Marko Tiirik (OÜ Bellum Õigusabi) esitas vastuse tarbija pöördumisele, kuid selles aeti ekslikult segi mitmed faktilised asjaolud, mistõttu komisjon jättis vastuse tähelepanuta.
«Käesoleval juhul on tarbija korduvalt pidanud pöörduma kaupleja poole kaebuse lahendamiseks, kuid ka korduv pöördumine ei ole andnud soovitud tulemust. Komisjon leiab, et tarbijal on õigus lepingust taganeda talle põhjendamata ebamugavuste tekitamise tõttu kaupleja poolt. Kaupleja on kohustatud hüvitama tarbijale 385 eurot, kui tarbija tagastab kõik tema valduses olevad lepingu osaks olevad kaubad,» teatab tarbijakaebuste komisjon otsuses.
Komisjoni otsuse peab täitma ühe kuu jooksul. Kui vaidlevad pooled otsusega ei nõustu, on neil õigus pöörduda sama vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.
Allpool on toodud Adamex Cosmose reklaamvideo.