Enamlevinud kartus veel euroga liitumata Euroopa Liidu liikmesriikides on eurobaromeetri uuringu andmetel, et see toob kaasa hinnatõusu ja pettused, mistõttu laiendas ka tarbijakaitseamet igakuist kaupade ja teenuste hinnavaatlust.
Tarbijakaitseamet laiendas hinnatõusu vältimiseks hinnavaatlust
«Hinnamonitooring on üks ennetustöö võimalustest, kus järjekindla vaatlusega ning sellest pideva ja jõulise avalikkuse teavitamisega on võimalik suurendada survet kauplejatele ja teenuse pakkujatele põhjendamatu hinnatõusu vältimiseks,» ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
Tarbijakaitseameti andmeil on viimati euroalaga liitunud Malta, Sloveenia, Slovakkia näidanud, et tõhusa ennetustöö ja õigusruumi kohendamisega on edukalt võimalik riske maandada.
Selleks, et võrrelda hindasid ning nende muutusi, on tarbijakaitseamet alates 2005. aastast teinud igakuist hinnavaatlust ligi 90 esmatarbe toote ja teenuse kohta. Selle eesmärgiks on avalikustada regulaarselt valikuliselt vaatluse alla võetud toodete hinnad.
Seoses Eesti uue katsega liituda 2011. aastal eurotsooniga, laiendas amet käesoleva aasta alguses oluliselt vaatlusaluste kaupade ja teenuste nimekirja. Samuti lisandusid senisele kolmele linnale – Tallinn, Tartu, Viljandi – veel ka Jõhvi ja Kuressaare.
Tarbijakaitseameti laiendatud hinnavaatlus hõlmab ligikaudu 150 erinevat kaupa ja teenust. Loetelus on valik olulisematest toidukaupadest, mõned esmatarbekaubad, autokütused, apteegitooted. Teenustest on valikusse võetud taksoteenus, keemiline puhastus, juukselõikus, autoparklad. Samuti vaadeldakse enamkasutatavate pangateenuste nagu sularaha väljavõtmine ja ülekandetasu hindasid erakliendile.
Igakuised hinnavaatlused avaldatakse täies mahus ka tarbijakaitseameti koduleheküljel.