Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lugeja küsib: mitu korda peab telefon remondis käima enne, kui uus antakse?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Illustratiivne foto. iPhone 5S
Illustratiivne foto. iPhone 5S Foto: Steve Helber/AP

Lugeja ostis endale uue nutitelefoni, millega tekkisid kohe probleemid. Tänaseks on telefon käinud korra garantiiremondis ja ilmselt tuleb telefon sama murega taas remonti viia. «Kas korduvate vigade tõttu on õigus nõuda telefoni vahetamist? Mitu korda peab telefon enne garantiiremondis käima?» küsis Tarbija24 lugeja.

Vastab tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski.

Kui tarbija soovib kasutada võlaõigusseadusest tulenevat pretensiooni esitamise õigust, mis on kõikidele toodetele kaks aastat, ei pea ta käima oma telefoniga kaks-kolm või rohkem kordi remondis. Põhimõte on selline, et tarbija on ostnud toote, et seda kasutada, mitte käia seda pidevalt remontimas.

Kui on tootmisviga ja peaks ilmnema uus, siis võib tarbija üldjuhul lepingust taganeda (saada raha tagasi).  Eeldusel loomulikult, et toodet on korrektselt kasutatud ja hooldatud ja viga ei ole tarbija poolt tekitatud.

Kui tarbija soovib kasutada müügigarantiid, siis tuleb vaadata garantiitingimusi. See, kas tarbija soovib kasutada seadusest tulenevat pretensiooni esitamise õigust või müügigarantiid, on tarbija otsustada.

Mina isiklikul aga ei näe väga suurt põhjust, miks peaks seadusest tuleneva pretensiooni esitamise asemel kasutama müügigarantiid. See võib olla argumendiks, kui tingimustes on võimalus kasutada näiteks asendustoodet, kui see on tarbijale oluline.

Pretensiooniesitamise õiguse ja müügigarantii kohta saab lugeda siit.

Tagasi üles