Vastab tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski.
Kui tarbija soovib kasutada võlaõigusseadusest tulenevat pretensiooni esitamise õigust, mis on kõikidele toodetele kaks aastat, ei pea ta käima oma telefoniga kaks-kolm või rohkem kordi remondis. Põhimõte on selline, et tarbija on ostnud toote, et seda kasutada, mitte käia seda pidevalt remontimas.
Kui on tootmisviga ja peaks ilmnema uus, siis võib tarbija üldjuhul lepingust taganeda (saada raha tagasi). Eeldusel loomulikult, et toodet on korrektselt kasutatud ja hooldatud ja viga ei ole tarbija poolt tekitatud.
Kui tarbija soovib kasutada müügigarantiid, siis tuleb vaadata garantiitingimusi. See, kas tarbija soovib kasutada seadusest tulenevat pretensiooni esitamise õigust või müügigarantiid, on tarbija otsustada.
Mina isiklikul aga ei näe väga suurt põhjust, miks peaks seadusest tuleneva pretensiooni esitamise asemel kasutama müügigarantiid. See võib olla argumendiks, kui tingimustes on võimalus kasutada näiteks asendustoodet, kui see on tarbijale oluline.
Pretensiooniesitamise õiguse ja müügigarantii kohta saab lugeda siit.