Järgmise aasta juulikuust plaanitakse luua riigiasutusteülene töötajate andmebaas, kust saavad andmeid kasutama hakata haigekassa, töötukassa, sotsiaalkindlustusamet, politsei- ja piirivalveamet, tööinspektsioon ning maksu- ja tolliamet.
Milleks hakatakse töötajate andmebaasi andmeid kasutama?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andmeid kasutatakse ravikindlustuse määramiseks, töötuna arvele võtmiseks, arveloleku lõpetamiseks, töötutoetuse ja töötuskindlustushüvitiste määramiseks, töötamise fakti kontrollimiseks, välismaalaste töötamise tingimustest teavitamiseks, töösuhete järelevalve menetluseks ja tööõnnetuste uurimiseks ning maksukohustuse täitmise kontrollimiseks.
Ametite kaupa kasutatakse andmeid järgmiselt:
- Haigekassa võtab registriandmed aluseks ravikindlustuse määramiseks
- Töötukassas tehakse kõik töötusega seotud toimingud registriandmetele tuginedes
- Sotsiaalkindlustusamet saab kontrollida töötamise fakti. Kui nt isik saab eripensioni, siis on registrist näha, kui isik asub tööle ning kui seoses sellega kaotab ta ka õiguse vastavale eripensionile, on ametil see info olemas ning eripensioni maksmise saab lõpetada.
- PPA , tööinspektsioon ning maksu- ja tolliamet kasutavad registriandmeid vaid järelevalvetoimingutes.