Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Moodsa infotabloo rajamisel arvestati päikese, mitte inimestega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sauel asuv infotabloo näitab nii saabuvate kui väljuvate rongide aegu.
Sauel asuv infotabloo näitab nii saabuvate kui väljuvate rongide aegu. Foto: Hanneli Rudi

Maanteeameti tellimusel Saue perroonile pandud elektrooniline infotabloo jääb paljudele reisijatele märkamatuks, sest selle paigaldamisel arvestati päikese, mitte inimeste liikumisega

«Eelmisel laupäeval Sauel rongi oodates kuulsin selja taga ühe rongiootaja rõõmsat kiljatust, et tule vaata, mis siin on,» rääkis üks Tarbija24 lugeja. Tema sõnul olla naine imestanud, et sõidab sageli rongiga pealinna, aga seda, et perroonil on töötav infotabloo ta siiani ei teadnud. «Läksin siis ise ka huvipärast asja uurima ja oligi igati hea asi üles pandud, aga millegipärast nii, et seda ei märka pealinna rongi ootajad,» rääkis reisija. Tema sõnul näevad Tallinna sõitjad tabloo tagumist külge, kuhu on kleebitud väiksed paberid rongide sõiduplaaniga. Küll on tabloo nähtav neile, kes ootavad Keilasse või Paldiskisse minevat rongi.  «Aga neid on ju mõned üksikud, sest enamik sõidab ikkagi Tallinna poole. Kindlasti pole tabloo odav, aga miks see nii jaburalt on paigaldatud?» tahtis küsija teada.

Arvestati päiksega

«Tabloo nähtavus muutub päikesevalguses oluliselt halvemaks, mistõttu on see paigaldatud selliselt, et päike vähem peale paistaks,» selgitas maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Ingmar Roos. Ta lisas, et rongi ootav reisija kõnnib üldjuhul perroonil ka ringi ja seetõttu peaks ta tablood ikka märkama.

Esialgu on sellised tablood üleval Paldiskis, Sauel ja Keilas. Kas neid veel juurde tuleb, sõltub sellest, kas inimesed oskavad neid hinnata ja ära ei lõhu.

Roosi sõnul oli maanteeameti peaeesmärk töötada raudteel välja tehniline platvorm tabloode juhtimiseks ja haldamiseks.

«Kuna see on nüüd loodud, siis oleks mõistlik, kui edasiste tabloode soetamise viivad koostöös läbi ELRON ning taristuettevõte Eesti Raudtee, kellele vastavalt sõlmitud eelkokkuleppele annab maanteeamet ka olemasolevad kolm tablood kasutamiseks üle,» sõnas Roos.

Tagasi üles