Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Suvi toob töökohti juurde eelkõige toitlustus- ja infotehnoloogiaäris

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Restoran Peppersack Tallinna vanalinnas.
Restoran Peppersack Tallinna vanalinnas. Foto: Peeter Langovits

Konjunktuuriinstituudi andmeil plaanib järgmise kolme kuu jooksul uusi inimesi tööle võtta toitlustus- ja infotehnoloogiasektor. Tegemist on aga hooajalise tööga ning suve lõppedes kaovad kohad suure tõenäosusega jälle ära.

Konjunktuuriinstituudi direktori Marje Josingu sõnul oli aprill esimene kuu pika aja jooksul, mil ettevõtjad teatasid, et tööle võetakse rohkem inimesi, kui lahti lastekse. Enim puudutab see toitlustussektorit, kus 47 protsenti vastanud ettevõtjatest ütles, et plaanib töötajaid juurde võtta., 37 protsenti jätab töötajaskonna puutumata ning vaid 16 protsenti plaanib töötegijaid vähendada.

Tegemist on aga tõenäoliselt vaid suvise entusiasmiga, et tulla toime enamasti turistidest täidetud suureneva külalistevooga. Vanalinnas tegutseva Peppersacki juht Rein Beljaev märkis, et kohe kui sügis käes, kaovad loodud töökohad jälle ära. «Oleme suveks alati juurde võtnud. Ei oska öelda, kui palju,» ütles ta, andes mõista, et septembri saabudes klientide arv jälle väheneb.

Teine sektor, kus lootust hooajalist tööd leida on turism, kus 15 protsenti vastanud ettevõtjatest lubas töökäsi juurde palgata. Suurem osa - 82 protsenti jätab selle ikkagi samaks ning vaid 3 protsenti vähendab tööliste hulka.

IT sektori ettevõtjatest 25 protsenti teatas, et palkab inimesi juurde ning 5 protsenti, et vähendab.

Võrreldes eelmise aasta märtsiga on seis oluliselt parem. Siis olid ettevõtjad uute tööliste palkamises märksa pessimistlikumad. Näiteks 44 protsenti transpordiäris tegutsevatest ärimeestest teatasid, et pigem vähendavad töötajaskonda kui juurde palkavad. Tänavu plaanib aga 85 protsenti vastanutest praegust inimeste arvu säilitada.

Ainuke sektor, kus juurde võtta, samaks jätta ja vähendada vastanud ettevõtjate vastuste saldo jäi negatiivseks oli reklaam. Kokkuvõttes võib seal sektoris töötajate arv väheneda 7 protsenti.

Tagasi üles