Päevatoimetaja:
Sander Silm

Heltermaa sadama oht on kõrvaldatud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Muhumaa Rohuküla sadamas reisijate ootel.
Muhumaa Rohuküla sadamas reisijate ootel. Foto: Mihkel Maripuu

Heltermaa sadamas on laevadele ohutu sügavus ajutiselt taas tagatud, kaikoha põhjaplaadistus kinnitatakse lõplikult pärast projekteerijalt uute soovituste saamist.

Eile teatati Heltermaa sadama uues süvendatud kaikohas tekkinud probleemidest, mistõttu parvlaev Muhumaa jäeti täna Rohukülla seisma. Nimelt oli kaikohas veesügavus nõutud 5,2 meetri asemel langenud vaid 4,9 meetrini. Sellele lisaks lubas ilmaprognoos täna ennelõunast ka veetaseme langust.

Heltermaa sadama direktor Riho Sõrmus selgitas, et parvlaev Muhumaa oli sõitmisega põhjaplaadistuse juurest ümbritsevat merepõhja minema uhtunud, nii et osa plaate oli paigast nihkunud.

«Kaks nädalat tagasi avastasime, et merepoolsest küljest on üks põhjaplaat ära nihkunud ja eile avastati, et järgmine on nihkunud, kuid teise plaadi peale. See andiski sügavuseks vaid 4,9 meetrit,» rääkis Sõrmus.

See oligi põhjus, miks tänast ilmaprognoosi vaadates hoiatati, et kaikohas on probleem. «Kuna on nii tugev kirdetuul, langeb mereveetase ja siis läks olukord kriitiliseks.»

Sõrmus kinnitas, et täna kella 10ks oli see põhjaplaat veest välja tõstetud kai peale, nii et nõutav sügavus on taas tagatud. Täna seda tuukritel tuulise ilma tõttu tagasi panna ei õnnestu.

«See on projekteerija küsimus, ta vaatab nüüd uuesti üle ja otsustab, mismoodi ta laeva vintide tekitatava voolu hulgaga arvestab, et seal olevaid plaate kindlustada, nii et nad enam nihkuma ei hakkaks,» lausus sadama direktor. Kindlasti tehakse see lähiajal korda, lubas ta.

Parvlaevaliiklus Hiiumaa ja mandri vahel on praegu aga tormituule tõttu katkenud.

Tagasi üles