Statoil veenab kliente, et homsest mootorikütuste sarja Miles lisandunud kallim Premium diislikütus suudab lisaks kütusekulu vähendamisele suurendada ka mootori võimsust ja parandada kiirendust.
Statoil: uus diislikütus suurendab mootori võimsust ja parandab kiirendust
Tänavu 24. aprillil tõi Statoil turule Milesi mootorikütuste sarja, mis võimaldab jaemüüja sõnul kütustele lisatud ainete abil vähendada kütusekulu, heitgaaside hulka ja hoida mootorit puhtamana. Konkurent Neste teatas toona, et nende kütused sisaldavad lisaaineid juba 15 aastat.
Kui seni müüs Statoil Miles Premium kütuseid ainult bensiinimootoriga autode omanikele, siis homsest paiskavad nad müügile enda sõnutsi Eestis esimese Premium diislikütuse, mis peaks kütusekulu vähendama standardsarja kuuluva diisli 2 protsendi asemel 3 protsenti. Linnas sõites peaks kokkuhoid katsete järgi olema suurem kui maanteel.
«Oleme teinud turu-uuringuid, millest näib, et kliendid ootavad, et kütust kuluks vähem. Kuna säästmine on oluline, siis tuleb selles suunas ka liikuda ja meie peame selle võrra rohkem müüma,» märkis Statoil Fuel & Retail Eesti ASi mootorikütuste müügidirektor Meelis Migur.
Ta rõhutas, et Premium mootorikütustel on veel mitmeid lisaomadusi. «Miles Premium sarjas oleval mootoribensiinil on ka hõõrdumist vähendavaid lisaained. Ta mõjub mootorile seega nii, et kui autos on kasutatud mitte nii kvaliteetseid õlisid või viimasest õlivahetusest on möödas väga pikk aeg, siis mootorikütus kompenseerib ka õli tööd. Ehk liikuvate metallosade vahel toimuv hõõrdumine on väiksem,» selgitas Migur.
«Selle tulemus on suurem mootori võimsus ja parem kiirendus. Mootor töötab dünaamilisemalt – kui vajutad gaasipedaalile, siis mootor toimib lihtsalt paremini,» lisas ta. Mootori võimsus kasvab Miguri kinnitusel täpselt samamoodi ka uut diislikütust kasutades, samuti peaks paranema kiirendus.
Hommikul läheb auto käima
Eriti oluline on see Miguri sõnul just külmal ajal, mil diiselmootoriga autod teadupoolest kipuvad käivitamisel tõrkuma. Uus diislikütus peaks tagama parema käivituse ja vaiksema sõidu. «See on hommikuse stressi vähendamine. Ei pea mõtlema, kas täna lähen tööle enda või hoopis naabri autoga,» muigas ta. Migur lisas, et salong tänu uuele kütusele siiski ei soojene, selleks tuleks kasutada juba muid nippe, näiteks asetada radiaatori ette lainepapi tükk.
Selleks, et soovitud tulemusi saada, peab Miguri sõnul auto Premium-kütusega täitma vähemalt 3-4 paagitäit. Küsimusele, kas mootorile mõjub kuidagi ka see, kui kuu alguses tangitakse Premium kütust ja kuu lõpus pannakse paaki teist diislikütust, vastas Migur nii: «Ei, puhastavad omadused on kõigil Statoili kütustel olemas. Tõenäoliselt need kõikumised ei ole nii suured.»
Kõnealused hüved lisavad Premium diislikütuse hinnale 4 eurosenti liitri kohta ehk täpselt nii palju peab ostja Premium diislikütuse eest võrreldes tavalisega rohkem maksma. Premium-diislist peaks klientidele märku andma tanklas olevad lipud, kuna kallim diisel on saadaval vaid ühest jaama tankurist.
Migur nentis, et 2-3-protsendine kütusekulu kokkuhoid võib näida rõivapoodides kümneid kordi suuremate allahindluste kõrval väike, aga kui arvestada säästetud liitrid rahaks, teeb see ca 4 senti iga liitri kohta. See osa, millega jaemüüja katab oma kulud ja teenib kasumit, on müügidirektori sõnul jaehinnast 7-8 senti.
Miguri kinnitusel toimub mujal Euroopas aina suurem üleminek diiselmootoriga sõidukitele. Eestis on olukord olnud üsna stabiilne – 60 protsenti uutest registreeritavatest sõidukitest on bensiinimootoriga, ülejäänud diiselmootoriga.
Oluline on Miguri hinnangul märkida, et uued autod on märksa väiksema mootoriga. Volkswagenid, mis enne tüüpiliselt osteti kaheliitrisena, on nüüd juba 1,4-liitrise mootoriga. Võimsus on sama. «Selleks, et sellisest mootorist kõik jõuomadused kätte saada, peab kütus olema kvaliteetne,» rõhutas Migur.