Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lusti: Eesti paviljon EXPO-l on üks «elusamaid»

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Esimesel päeval oli Eesti paviljoni taga permanentselt järjekorras ligi 200 inimest, kes ootasid sissepääsu.

Kokku tuli Identity juhataja ja konsultant Ants Lusti sõnul esimesel päeval külastajaid üle 30 000.

Shanghais toimuval EXPO-l astub Eesti üles interaktiivse paviljoniga, mis haarab inimesi üle maailma linnade päästmise aktsiooni.

«Paviljon pakub võimaluse inimestel kaasa rääkida ülemaailmse linnastumisega seotud teemadel, ning aktiveerib kõiki külastajaid linnastumise küsimustel kaasa mõtlema ning lahendusi otsima,» iseloomustas Lusti.

Eesti paviljon on riietatud rahvariietesse ning paistab toon-toonis põhjamaiste paviljonide vahel oma erilisuses silma.

Külastajaid üllatab Eesti paviljon Lusti sõnul ka osalusvõimalusi pakkuva kunstiinstallatsiooniga, kus tervet paviljoni täidavad hiiglaslikud erivärvilised hoiupõrsad, mis koguvad külastajate häid mõtteid maailma linnade paremaks muutmiseks.

Paviljoni suurel ekraanil demonstreeritakse külastajatele, milline on maailma parim linn. «Mõistagi, tutvustatakse Eesti kultuuri, turismi-, õppimis- ja ärivõimalusi.»

Lusti sõnul ei julge ta uskuda, et Eesti paviljoni saabuv külastaja tuleb sinna mingi kindla eelteadmise või eesmärgiga meie maast.

«Ma ei usu, et Eesti paviljon oleks selles rahvaste ja pakkumiste paablis paljudel radariekraanilgi. Ees on müriaad tugevaid maabrände, olles väljas tohutu suurte atraktiivsete paviljonidega, mis kõnetavad iseenesest.»

Pigem on Eesti šanss Lusti sõnul teiste paviljonide seas äratada tähelepanu oma erilaadse väljanägemise ja sealt edasi sisuga. «Läbi üllatusliku elamuse tekitamise serveerida seda, milleks me seal oleme.»
Ühte võib aga Lusti sõnul öelda - hoiupõrssakontseptsioon on elevust tekitanud.

Sealt edasi on paviljoni meeskonna töö suunata inimesi tutvuma lähemalt Eesti kultuuri, haridus- ja turismivõimalustega ning kanaliseerida esialgne huvi reaalseteks ärikontaktideks.

Eesti paviljon eristub teiste seas Lusti hinnangul eelkõige seetõttu, et on vaimult suur. «Ta aktiviseerib külastajat tegutsema, kaasates eri aktsioonidesse läbi suure idee - muuta maailma linnad paremaks elukeskkonnaks. Eesti paviljon on ilmselt üks «elusamaid» EXPO-l.»

Olukorra parandamine maailma linnades läbi kogukondliku mõtteviisi on Lusti sõnul samuti üks paviljoni täiendava veebiväljundi savecity.org kesksetest eesmärkidest.

Osa veebikeskkonnast keskendub vahendite pakkumisele, mis võimaldab luua ja hallata hästitoimivaid kogukondi, eesmärgiga luua selliseid aktiivsete kodanike kogukondi üle maailma, mis panustavad järjepidevalt kogukonnaelu parandamisse ka peale Shanghai EXPO lõppemist oktoobris 2010.


Seni on Lusti sõnul sujunud kõik plaanipäraselt ja suuri üllatusi pole olnud.
See, et veel avamispäeval tuleb tegeleda mõningate tehniliste detailide fikseerimisega, on nii suure ettevõtmise puhul on Lusti kinnitusel tavapärane.

Põhjamaise ja aasia töökultuuri põkkumine lisab sellele kõigele veel omajagu vürtsi juurde.

Nii mõnedki suurriikide paviljonid ei olnud seetõttu avamispäeval külastajate vastuvõtmiseks valmis. «Samas olukorras on meie naaber Läti, kes pole senini saanud oma kaadervärki tööle ja on nüüd sunnitud ehitustöid jätkama väljaspool EXPO külastusaega.»

Küsimuse peale, kas on juba tekkinud ka reaalseid ärilisi kontakte, vastas Lusti, et reaalsed käegakatsutavad ärikontaktid tekivad ikkagi läbi erialaseminaride, sest külastajaskond on väga lai.

«Neist esimene 3. mail ITLi ja Tallinna Linnavalitsuse eestvedamisel toimunud e-teenuste seminar on tõenäoliselt loonud juba reaalse pinnase ärilisteks võimalusteks.»

EXPO 2010 Eesti paviljonilahenduse kontseptsiooni autorid on meeskond, kes koosneb brändingagentuurist Identity, arhitektuuribüroost AET-Arhitektid ning sisekujundusbüroost Ruumilabor.
Eesti osalemist Shanghai EXPO-l korraldab EAS.

EXPO on maailmanäituse formaat, kus riigid tutvustavad omi saavutusi. EXPO algus pärineb aastast 1851, mil toimus esimene maailmanäitus Londonis.

Tänavu Shanghais pool aastat (mai-oktoober) vältav EXPO on läbi aegade suurim, kus tutvustavad end 200 riiki, lisaks ettevõtted ja rahvusvahelised organisatsioonid.

Hiina riigi investeeringud ettevõtmisse küünivad 55 miljardi dollarini, prognoositav külastajate arv Shanghai EXPO-l küünib rekordilise 100 miljonini.

Tagasi üles