Riigikogu majanduskomison saatis täna suurde saali ühistranspordiseaduse eelnõu, mis sätestab, et riik võib sõlmida vedajaga otselepinguid.
Riigikogu tahab lubada riigil vedajaga otselepingu sõlmimist
Kuna kehtiva õiguse pinnalt on tekkinud eriarvamusi selles, kas otselepingu sõlmimine raudteeliikluses on lubatav või mitte, siis edasiste vaidluste vältimiseks on vajalik otsesõnu sätestada, et otselepingud on lubatud.
Eelnõu seletuskirjas põhjendatakse seda sellega, et raudteetranspordi valdkonnas ei ole Eestis avaliku teenindamise lepinguid kunagi sõlmitud võistupakkumiste tulemusena – alati on sõlmitud otselepingud nii Elektriraudtee ASiga elektrirongiliinidel kui ka Edelaraudtee ASiga diiselrongiliinidel.
Eelnõu on esimesel lugemisel 4. detsembril.
Tallinna halduskohus jättis tänase otsusega rahuldamata majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kaebuse riigihangete vaidlustuskomisjoni 4. septembri 2013 otsuse peale, milles vaidlustuskomisjon tuvastas riigi ning ASi Elektriraudtee (uue ärinimega AS Eesti Liinirongid) vahel 1. juulil 2013 sõlmitud raudtee reisijateveo avaliku teenindamise lepingu tühisuse.