Palju õnne, töö on sinu! Arvad, et raskem osa on nüüd möödas? Paraku mitte, sest käitumine esimestel töönädalatel määrab ära, milliseks kujuneb sinu roll ettevõttes edaspidi, kirjutatakse CV Keskuse blogis.
Seitse viga, mida ei tohiks uuel töökohal teha
Siin on seitse pattu, mida peaks uuel töökohal kindlasti vältima:
Ettevõtte kultuuri eiramine. Sellega kohanemine ei ole sugugi lihtne. Kui palju peaksid inimestega suhtlema? Kas töökaaslased eelistavad suhtlemist telefonitsi, e-maili teel või hoopiski silmast silma kohtudes? Kanda ülikonda või teksapükse? Lõunatada kontoris või restoranis? Tihtipeale jäävad ettevõtte tavad ja harjumused esmapilgul märkamata. Võta aega ning jälgi, mis uues ettevõttes toimub. Selleks et saaksid jälgida uute kolleegide käitumist, saabu tööle veidi varem ning lahku peale teisi.
Ülbus. Ära alusta koheselt oma reeglite ja nõudmiste kehtestamisega, vaid ela kõigepealt oma rolli sisse. Vaata ning jälgi ümbrust. Enne kui hakkad omapäi tegutsema, võta aega ning õpi tundma ettevõtte toimimist.
Enese peitmine. Sinu tööalaseid suhteid võib mõjutada ka liigne tagasihoidlikkus. Uuel töökohal peaksid looma suhteid juba esimesest päevast peale. Tutvu oma uute kolleegidega ning uuri millega su töökaaslased tegelevad. See on hea võimalus tutvuda ka ettevõtte kultuuriga. Ära unusta, et ettevõtte tähtsaim vara on ikkagi inimene!
Sa ei tea täpselt, mida tegema pead. Sa ei saa anda endast parimat, kui sa ei tea, mida sinult oodatakse. Selleks suhtle oma ülemusega ning selgita välja oma töö vastutusala, eesmärgid ning uuri kuidas hinnatakse töö tulemusi.
Vigade mittetunnistamine. Kõik me teeme aeg-ajalt vigu ning uue töökohaga harjumisel tuleb neid kindlasti rohkem ette. Ära arva, et jättes oma vea tunnistamata, siis keegi ei märka seda. Tunnista tehtud vigu, õpi nendest ja liigu edasi.
Oma soovide peale surumine. Enne kui alustad muudatustega, õpi tundma olemasolevat süsteemi. Tee kõigepealt soovitusi ning aruta need kolleegidega läbi. Teisi hoiatamata ning liiga kiirete muudatustega võid sattuda hoopiski konfliktidesse.
Küsi tagasisidet. Sa ei pea ootama kuus kuud või aasta, et küsida ülemuselt, kuidas sul tööga läheb. Uuri igakuiselt, kuidas sa tema arvates hakkama saad. Arutage, millega oled hästi toime tulnud, kus oled teinud vigu ning mida saaksid parandada.