Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ilves-Extra juht: olümpiariiete tegemine on eelkõige reklaam

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
TRT01: ARVO KIVIKAS : TARTU, EESTI, 01NOV13 -  
AS Ilves-Extra nõukogu esimees Arvo Kivikas näitab Eesti taliolümpialaste riideid.
ma/Foto MARGUS ANSU POSTIMEES
TRT01: ARVO KIVIKAS : TARTU, EESTI, 01NOV13 - AS Ilves-Extra nõukogu esimees Arvo Kivikas näitab Eesti taliolümpialaste riideid. ma/Foto MARGUS ANSU POSTIMEES Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Ilves-Extra omaniku ja juhi Arvo Kivikase sõnul on Eesti olümpiasportlastele võistlusriiete tegemine eelkõige tunnustus ja reklaam, sest otsest tulu teenitakse üksnes nende müügist tavainimestele.

Monton on teinud oma olümpiakoondise vaba aja rõivastele juba mitu esitlust, vähem on juttu olnud Ilves-Extrast, ehkki teie toodate vaat et veel kõige olulisemat - võistlus- ja treeningriideid sportlastele.

Meil on tootmises 25 positsiooni erinevaid võistlus- ja treeningriideid. Toodame ka jopesid võistlusplatsil viibimiseks. Monton teeb vaba aja ja esindusrõivaid. Neil on olulisem väljanägemine, meie peame tagama sportlastele parima sooritusvõime. Kõik see toimub kenas koostöös.

Tegime sama tööd ka eelmise taliolümpia tarvis, nii et nüüd teist korda. Tegelikult on see töö pidev - riietame Eesti suusakoondist kogu aeg. Ega siis nii tähtsale võistlusele tundmatu varustusega saa minna. Meile on teada ka tippsportlaste keha eripärad ja -soovid. Olümpiale lähevad ju need, kes juba varem ennast näidanud, suuri üllatusi ei saa siin olla. Ainult disainis tuli olümpia tarvis muutusi teha, et välimusele värskem mulje anda.

Kui suur tellimus see olümpiarõivastus teie ettevõttele on, kui suure osa käibest moodustab?

Ega see nüüd kuigi suur ole - aastakäibest ehk ühe protsendi ringis. Kuna koondise rõivad valmivad sponsorluse korras ja selle eest me raha ei küsi, siis tuleb tulu eelkõige reklaamist meie spordiriietele. See on suuresti maine küsimus. Teiseks aitab tippsportlaste tagasiside kaasa tootearendusele. Meil on nendega pidev koostöö. Nii et kahjulik see projekt meile kindlasti ei ole.

Kuidas te üldse selle tellimuse saite? Mingit konkurssi vist ei korraldatud?

Aga kellega meil siin Eestis konkureerida? Oleme teinud spordirõivaid 26 aastat ja meil on spordiorganisatsioonidega ammune vastastikku kasulik koostöö. Kohaliku firmana saame pakkuda siinsetele sportlastele eelkõige paindlikkust. Mõne rahvusvahelise suurfirma puhul tuleks tellimused väga varakult ära anda ja nende muutmine oleks keeruline. Meie saame kiiresti reageerida ja vajadusel muudatused veel viimasel hetkel sisse viia. Ehkki mõni välisfirma võib pakkuda majanduslikult paremat tehingut, jääb paindlikkus meie konkurentsieeliseks.

Kvaliteedilt olete vist maailma parimatega samal tasemel?

Meie riietes on saavutatud väga häid tulemusi ja kirkaid medaleid. Näiteks riietasime kolm aastat maailma tippu kuuluvat Justyna Kowalczykut.

Müüte oma tooteid paljudes riikides, mis tähendab, et annate olulise panuse ka Eesti eksporti.

Müüme oma toodangut 22 riigis. Meil ei ole nii, et tippsortlastele tehakse midagi paremat kui teistele. Poes on müügil täpselt sama kvaliteediga riided, kui need, millega võisteldakse maailmameistrivõistlustel. See on ka põhjus, miks meie asjad kipuvad olema kallivõitu.

Kas Sotši olümpiaks on teilt midagi ka mõne teise riigi sportlased tellinud?

Ilmselt tellivad midagi veel lätlased, kelle bobisõitjatele oleme varemgi riideid teinud.

Selle aasta fookuses on taliolümpia. Kas selle kõrval veel midagi uut plaanis on?

Valmimas on meie suusasangari Andrus Veerpalu nimeline kollektsioon, mida varsti kõik osta saavad. Kes sellest midagi lähedastele jõulukingiks ostavad, toetavad ühtlasi Veerpalude sportlikku perekonda.

Kuidas huvilised endale teie olümpiarõivaid osta saavad?

Teeme tõesti kõiki tooteid rohkem kui on olümpiakoondise vajadus. Kohe-kohe tulevad need meie e-poodi müüki, aga detsembris peaks saama neid tellida juba kõigist meie kauplustest. Kes ees, see mees, sest ega me kõiki mudeleid piiramatus koguses toota suuda. Ostes koondisega samasuguseid riideid, saab igaüks lõppkokkuvõttes meie kaudu Eesti sporti toetada. Palju on neid tellinud, muide, Eesti ettevõtted oma töötajaile müügiks.

Kuidas Ilves-Extral üldse läheb? Masu ajal vist kärbiti eelkõige kulutusi vaba aja tegevuste arvelt?

Vahepeal oli tõesti madalseis, aga nüüd läheb järjest paremini. Kui majanduslanguse eel tootsime 6-7 miljoni euro eest aastas, siis nüüd kõigest 3 miljoni eest. Eesmärk on mõne aasta pärast kriisieelne tase taastada, aga tänavu on hea, kui tulemustega nulli jääme. Meile kõige olulisem - talvehooaeg on alles algamas ja lootused on suured.

Et oma kulusid vähendada ja suurte rahvusvaheliste tootjatega konkurentsis püsida, oleme osa tootmist ka Vietnami viinud. Seal tehtud tooted on sama kvaliteetsed, kuid hinnalt soodsamad, mistõttu saame neid ka maailmas kergemini müüa.

Eesti inimesed kurdavad, et teie joped ja suusapüksid on kallid ja neid ei jaksa osta.

Kõik on suhteline. Muu maailmaga võrreldes on need odavad. Hind on täpselt selline, kui palju inimesed on valmis maksma. Praegu läheb meil kaup igal juhul hästi müügiks. Põhilised ostjad on spordiklubid ja ettevõtted, eraisikute osa on väike.

Märksõnad

Tagasi üles