Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kahjumis Baltika otsib lisaraha

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raigo Neudorf
Copy
Baltika juht Meelis Milder.
Baltika juht Meelis Milder. Foto: Peeter Langovits.

Baltika Grupi teatel teeb ettevõtte juhatus aktsionäridele ettepaneku suurendada firma aktsiakapitali suunatud aktsiaemissiooni teel ca 9 miljoni aktsia võrra, hinnaga 12 krooni aktsia.


Samas on ettevõte maha müünud mitmeid oma varasid. Esimese kvartali jooksul realiseeris ettevõte Ahtme tööstuskinnistu ja müüs Rakveres paikneva mantlitootmise. Teises kvartalis plaanib Baltika müüa Rakvere tootmiskinnistu.



Võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga suutis Baltika Grupp siiski 2010. aasta esimeses kvartalis oma kahjumit poole võrra vähendada.



«Jätkuvast majanduskriisist ning müükide langusest hoolimata suutsime 2010. aasta esimeses kvartalis vähendada kahjumit eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 50 protsendi võrra - 62,6 miljonilt kroonilt 32 miljoni kroonini,» ütles Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.



Tema sõnul jätkab Baltika finantspositsiooni tugevdamist, mis hõlmab põhitegevusega otseselt mitteseotud varade müüki, läbirääkimisi hankijatega paremate tingimuste saamiseks, läbirääkimisi pankadega olemasoleva laenuportfelli restruktureerimiseks ning aktsiakapitali suurendamist täiendava aktsiaemissiooni kaudu.



Oma ärimudeli tõhustamiseks kaasas Baltika strateegilisse planeerimisprotsessi rahvusvahelise konsultatsioonifirma Roland Berger.



Koostöö tulemusena valmib suveks kasvustrateegia lähimaks 3-5 aastaks, maksimeerimaks jaeturgude ning brändide potentsiaali ja tõstmaks Baltika Grupi ärimudeli efektiivsust.



Milderi sõnul olid Baltika Grupi esimese kvartali tulemused endiselt mõjutatud majanduskriisist.



Grupi turgudest väljuvad kriisist esimestena Venemaa ja Eesti, mille müügitulemused jõudsid esimeses kvartalis eelmise aasta tasemele (müügilangus vastavalt 5 ja 7 protsenti).



Leedu ja Läti on oluliselt keerulisemas positsioonis: esimese kvartali müügilangus vastavalt 29 ja 28 protsenti, ent Läti on tänu suurimale tegevuskulude alanemisele jõudnud poodide tasemel kasumisse.



«Poodide tasemel on kulud-tulud tasakaalus ka Ukraina turul, Poola turg jõudis oma müügiefektiivsuselt eelmise aasta tasemele,» lisas Milder.



Baltika Grupi 2010. aasta esimese kvartali müügitulu ulatus 172,9 miljoni kroonini, vähenedes eelmise aastaga võrreldes 22 protsenti.




Tagasi üles