Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid
Saada vihje

Pank varjas kliendi eest soodsamaid tingimusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Swedbanga sularahaautomaat.
Swedbanga sularahaautomaat. Foto: Elmo Riig / Sakala

Swedbank teavitas küll oma klienti, et ta noortekaart saab läbi ja tal soovitati võtta kallima kuutasuga deebetkaart. Noortekaardi pikendamise võimalus aga vaikiti maha.

«Sain suvel umbes  kuu aega enne oma sünnipäeva pangalt kirja, kus teatati, et mu noortekaart aegub oktoobri lõpus ja paluti augusti lõpuks teada anda, millist kaarti ma soovin,» rääkis 26-aastane Liisa. Pank soovitas deebetkaart plussi, ka panga infotelefonile helistades kinnitati, et noortekaart, mida antakse kuni 25-aastastele, saab läbi ja tuleb valida uus kaart.

«Nüüd pangakontoris  tavalist deebetkaari vormistama minnes küsis teller, kas ma noortekaarti pikendada ei taha ja ma olin loomulikult nõus,» rääkis neiu. Kaarti vormistama asudes aga selgus, et nüüd pärast sünnipäeva ma seda ikkagi ei saa. «Kui ma oleksin kontorisse läinud kasvõi üks päev enne sünnipäeva, siis oleksin ma saanud noortekaarti pikendada veel kolme aasta võrra,» selgitas neiu. Pank seni noortekaardi eest Liisa käest kuutasu ei küsinud, tavalise Swedbanki deebetkaardi kuutasu on 96 senti, neiule korduvalt ja tungivalt soovitatud deebetkaart pluss teenustasu on 1,28 eurot.

«Tegelikult polegi asi mitte rahas, vaid põhimõttes, et minu eest soodsamat võimalust varjatakse,» on Swedbanki klient nördinud. Liisa on veendunud, et kindlasti on selliseid kliente veel, kes ei oska lihtsalt soodsamat kaarti pangalt küsida.

«Kõigepealt tahaksime kliendi käest vabandust paluda, et taoline segadus tekkinud on - siin on tegemist meie endi sisemise möödarääkimisega,» tunnistas Swedbanki pressiesindja Mart Siilivask. Ta lubas, et pank vaatab kindlasti vastavad protseduurid veel kord üle. Siilivase sõnul tekkis segadus sellest, et pank alustab kaartide uuendamist kolm kuud enne kliendi kaardi aegumist. «Uuendamise juures me arvestame, et kui klient saab kolme kuu jooksul 26, ei paku me enam tema kaardi noortekaardiks uuendamist,» rääkis Siilivask. «Seda enam, et kuutasu ta enam soodsamalt ei saa,» lisas pressiesindaja.

Pangaesindaja sõnul sõltub noortekaardi hind mitte kaardi tüübist, vaid kliendi vanusest. Kuni 25-aastastele on Noortekaardi hooldustasu 32 senti, alates 26 eluaastast on see 96 senti.

Tagasi üles