Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Suletud arvutipoe kliendid hädas garantiiga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Illustratiivne foto.
Illustratiivne foto. Foto: Panther Media/Scanpix

Tarbijakaebuste komisjoni on jõudnud mitu kaebust tegevuse lõpetanud Arvutikeskuse klientidelt, kes sooviksid soetatud tooteid anda garantiiremonti, kuid pole enam kohta, kuhu ostetud kaup viia.

Näiteks ostis üks klient mullu septembris Arvutikeskusest toiteploki, mis tänavu juulis lakkas töötamast. Garantiiaeg aga veel kestis, mistõttu proovis klient saada kauplejaga ühendust toote garantiiremonti andmiseks. Arvutikeskus ei vastanud telefonile ega ka e-kirjadele. Nii tuli pöörduda tarbijakaitseameti poole. Äriregistri andmetest nähtub, et kaupleja Arvutikeskus OÜ ei ole likvideeritud ega pankrotis ning tegutseb Pc Center OÜ nime all.

Amet soovitas ühendust võtta ettevõttega PC Center. Kaupleja aga ei vastanud endiselt ei kliendile ega ka tarbijakaitseametile. Nii leidis tarbijakaebuste komisjon, et kliendi avaldus tuleb rahuldada ja talle kahjutasu maksta.   

Teine klient ostis mullu detsembris Arvutikeskusest kõvaketta, mis läks kümne kuu möödudes katki. Tarbija helistas kauplejale, et anda toode garantiiremonti. Telefonile vastanud isik ütles tarbijale, et sellist poodi enam ei ole ning garantiiga nemad ei tegele. Nii tuli taas pöörduda tarbijakaitseameti ja tarbijakaebuste komisjoni poole, kes samuti müüjaga kontakti ei saanud. Samas otsustas komisjon, et toode tuleb parandada või kliendile kompenseerida.

Lootus selleks on siiski väike. Arvutikeskuse kodulehel seisab, et kõik kauplused on suletud ja töötajad koondatud. Samas on kirjas ka, et endine kollektiiv lõi uue ettevõtte Arvutitark OÜ, mida alustati nullist.

Arvutitark OÜ esindaja Marika Otsep nentis, et Arvutikeskuse sulgemine oli kõikide töötajate jaoks suur šokk. Kollektiiv otsustas siiski ise arvutiäri alustada - ettevõtte kontseptsioon jäi samaks, inimesed kutsuti tagasi. Endise omanikuga aga Otsepi sõnul suhtlus hetkel puudub.

Garantiiremonti ei teosta

«Kuna Arvutitark OÜ on päris uus firma ja ei ole seotud Arvutikeskus OÜ-ga, siis kahjuks puudub meil hetke seisuga erinevatel juriidilistel põhjustel võimalus vahendada Arvutikeskus OÜ garantiid,» nentis Marika Otsep, kelle sõnul püütakse võimalusel siiski vahendada.

«Kuna Arvutikeskus OÜ jäi võlgu kõigile tarnijatele, siis saame ainult viga tuvastada. Välja vahetada toodet kahjuks pole võimalik,» lisas Otsep.

Kelle poole pöörduda?

«Arvutikeskus ei ole tänase päeva seisuga likvideeritud ka,» oli Otsep imestunud ja lisas, et ettevõtet kirjutatakse pidevalt uute inimeste nimele. Kuna Arvutikeskus ei ole likvideeritud ega ka pankrotis,  peaks Otsepi sõnul tegelikkuses PC Center garantiiga seotud probleemid ise lahendama.

Esialgu lubas Otsepi sõnul endine omanik, et tasub arved tarnijatele ja nii on Arvutitargal võimalik garantiid vahendada, kuid tarnijatelt on tulnud siiski signaalid, et  arved on maksmata.

«Kuigi ettevõte füüsiliselt ei tegutse, siis ettevõte on ikkagi olemas ja kliendid saavad pöörduda PC Centeri poole kas e-posti või tavaposti teel,» kinnitas tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski, kelle sõnul on ettevõte ka lahendanud garantiilisi juhtumeid, maksnud praaktoodete eest raha tagasi. «Kuid samas on mitmed nõuded jätnud täitmata,»lisas Turetski.

Tarbijale juhiseks, esmalt peab ta pöörduma PC Centeri poole, kui tema probleem ei saa lahendust või kaupleja ei vasta 15 päeva jooksul, siis on tal võimalik pöörduda tarbijakaebuste komisjoni poole.

Tagasi üles