Päevatoimetaja:
Sander Silm

EL survestab lennufirmasid reisijatele kahju hüvitama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Lennukid 16. aprillil Tallinna lennuväljal, kui kogu lennuliiklus oli Islandi vulkaanituha tõttu peatatud.
Lennukid 16. aprillil Tallinna lennuväljal, kui kogu lennuliiklus oli Islandi vulkaanituha tõttu peatatud. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Euroopa Komisjon ja tarbijakaitseühendused suurendasid teisipäeval lennufirmadele survet Islandi vulkaanipurskest vallandunud tuhapilve põhjustatud lennukaose kahjude hüvitamiseks.

«Tuhanded inimesed, keda lennukatkestus puudutas, nõuavad ikka veel põhjendatult oma õiguste austamist praktikas,» ütles Euroopa Liidu tervishoiu- ja tarbijakaitsevolinik John Dalli.

«Minu sõnum neile on: ärge kõhelge nõudmast seda, milleks teil on õigus. Kui lennukompanii või reisikorraldaja jätkab teie õiguste eiramist, võiksite teha järgmise kõne lähimasse Euroopa tarbijakaitsekeskusse.»

Lisaks toetab Euroopa Komisjon tulevikus taolistes olukordades öistele lendudele kehtestatud piirangute leevendamist, et välismaale lõksu jäänud reisijaid kiiremini koju toimetada.

Euroopa tarbijakaitsekeskuste võrgustik (ECC-Net) avaldas koostöös Euroopa Komisjoniga kõigis bloki keeltes «praktilise kaebustepaketi», mis peaks aitama tarbijatel võimalikult lihtsalt oma õigusi nõuda.

Paketis on lisaks standardavaldusele kahjude hüvitamiseks aadressid, kuhu taotlus saata ning soovitused kohtuväliste lahendite kohta hüvitiste kättesaamiseks tõrksatelt lennu- ja reisifirmadelt.

Kaebuse vorm on eesti keeles internetis kättesaadav.

«EL-i tarbijaõigused kehtivad ka erakorralistes oludes. Kõnelused tuhakriisi tõttu kannatanud firmade abistamiseks tuleks siduda sellega, kuidas nad austavad reisijate õigusi,» ütles Dalli.

Tagasi üles