Kalev on nõrk eksportija

Andrus Karnau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kommid ja õhupallid olid valimistelgi ees minev kaup.
Kommid ja õhupallid olid valimistelgi ees minev kaup. Foto: Toomas Huik.

Kalev Chocolate Factory viimasest majandusaasta aruandest selgub, et firma suutis eksportida 13 portsenti oma toodangust, küpsisetootmise toodang jäi peaaegu täielikult kodumaale.


Enamus ekspordist läks Leetu, Lätti ja tax free tsooni. Kümnendik Kalevi ekspordist läks Soome ja 7 protsenti ekspordist Venemaale.

Kalevi kogutoodang eelmisel majandusaastal oli 12 000 tonni.

Kalevi turuosa AC Nielseni andmeil (detsember 2009-jaanuar 2010) oli mahuliselt 41,6 ja käibelt 36,6 protsenti. Kalev oli seega riigi suurim magusa müüja, aga tema kaubad olid seega pigem odavamad kui kallid.

Šokolaaditahvlite turuosa riigis on Kalevil käibe poolest aga ligi pool 49,6 protsenti, šokolaadikommidel 47,3 protsenti. Pehmeid komme suudab Kalev Eestis müüa aga vaid 17,8 protsendise turuosa ulatuses.

Jõulumüük kukkus mullu Kalevil 23 protsenti võrrelduna 2008. aastaga. Kalev pidi jõulutooteid alla hindama ligi poole miljoni krooni väärtuses ja müüma neid odavamalt tootmishinnast.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles