Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Agentuuride raport: reklaamis 66 aasta järsim langus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
USA dollarid
USA dollarid Foto: RIA Novosti / SCANPIX

Tänavusest USA agentuuride raportist selgus, et 883 reklaami, turunduse, meedia ja avalike suhete agentuuride tulud vähenesid kokku 7,5 protsenti ja tööhõive langes 16 aasta madalaimale tasemele.

2009. aastal kaotasid USA reklaami- ja turundusteenuseid pakkuvad ettevõtted 58 400 töökohta, mis moodustab 7,9 protsenti töökohtadest, kirjutas

adage.com

.


2007. aasta detsembris alanud majanduslangusest saadik on kokku kaotatud 107 700 töökohta ehk iga seitsmes ametikoht.

Majandusteadlased usuvad, et majanduslangus lõppes möödunud suve lõpus, kuid agentuuride jaoks pole senine taastumine töökohti tagasi toonud.
USA reklaamiagentuuride töökohtade arv kasvas tänavu jaanuaris 1994. aasta tasemele.

2009. aasta suurim tõrvatilk meepotis oli aga tulude langus. Järsk tulude langus kukutas agentuurid 66 aasta tagusesse aega, mis raporti kohaselt toimunud on.

Siiski ei kajastunud raportis vaid häda ja viletsus. Richmondis asuv The Martin Agency sai möödunud aastal endale 14 uut klienti ning tänavu lisandus neile veel uute klientidena Morgan Stanley, Tylenol ja Motrin. Agentuur otsib praegu töötajaid sajale uuele ametikohale.

Tagasi üles