Osa Selveri klientidest kurdavad, et sagedased ostukontrollid muudavad selveekspressi mõttetuks, teised on jälle väga rahul sellega, et ostud saab kiiresti sooritatud.
Selveri iseteenindus tekitab vastakaid tundeid
«Olen iseteeninduse klient olnud selle algusajast peale ja kasutan seda väga sagedasti. Kõik on alati piiksutatud ning ostukontroll on tõesti pisteline olnud. Üks hetk aga hakkas süsteem minu jaoks oma mõtet kaotama, sest alatasa ilmnes mingi probleem,» kirjutab üks Postimehe lugeja. «Näiteks jättis üksvahe pult suurema osa ostudest registreerimata ning andis minuteid hiljem teada, et registreerimine ebaõnnestus.» Nii on kliendi sõnul lihtne vargana näida. «Õnneks on viimasel ajal olukord parem,» tõdes klient.
Kommentaator nimega Toidupult kirjutas, et nii kui ta kahe toidukoti jagu kaupa ostab, siis tehakse ostukontroll ning ajakadu on suur. «Teine ebameeldiv asi on jah see, et suvaliselt aja pärast pult kustutab kauba ära ja teeb kurba nägu. Kui parajasti puldi kõrval pole jäädki vargaks, sest sa ei pane seda tähele.»
Oik küsib, mis on süsteemi mõte – ühest küljest säästetakse kassiiri palga pealt, aga teisest küljest tuleb palka maksta «kontrollijale ». «Milleks see komejant? Pange siis rohkem kassiire tööle,» arvas Oik
Pärnu Selveri püsiklient aga tõi välja, et teda on kontrollitud kolm korda ning mingeid probleeme pole tekkinud ja soovitab neil, kellel puldiga vaid häda on, sellest hoopis eemale hoida.
«Mulle selveekspress meeldib. Olen seda algusest peale kasutanud. Ostukontrolli saadetakse ehk kord kuus. Ükskord oli endal kilekott jäänud registreerimata, tunnistasin viga ja lisasin ostukontrollis summale,» kirjutas aga Mario. «Müüja veel küsis: olete ikka päris kindel, et midagi ei ununenud? Mulle jäi mulje, et võibolla tuli kaamerate taga olevalt turvamehelt selle kohta vihje. Täiesti mõistetav,» lisas Mario.
Üks aus ostja kirjutas, et unustas ükskord selveekspressi kassas kala läbi piiksutada. «Ükskord kalaletist kala haarates tuli just mobiiltelefonikõne, rääkisin ära ja panin telefoni taskusse. Selveekspressi kassas makstes tundus kuidagi väike summa, jäin poest väljudes selle peale mõtlema ja siis tuli meelde, et ma kala ju läbi ei piiksutanudki. Keerasin otsa ringi, läksin esimesse ettejuhtuvasse kassasse, lasin sealt kala läbi ja maksin kinni.»
Selvekassa fänn kirjutas, et jätab aastas Selverisse 3500 kuni 4000 eurot ning kontroll on umbes 1000 euro pealt. Keskmine ostukorvi maksumus on 40 kuni 50 eurot. Eksinud on ta korra, kui poes väideti, et kilekott on jäänud skaneerimata. Pult tegi küll piiksu, kuid lugemine ebaõnnestus siiski.
«Tehke ebaõnnestunud lugemise puhul puldi piiks oluliselt teistsuguseks, siis märkan kontrollida,» soovitas Selvekassa fänn.
«Ei kasuta seda süsteemi, kuna ma ei soovi, et mingi tehnilise tõrke või kaubakoodide ebaselguse tõttu keegi mind vargaks tembeldaks. Enesehinnang saaks liiga palju kannatada. Parem seisan sabas ja lasen teenindajal asjad läbi süsteemi lasta,» kirjutas Cpr.
Endine selveekspressi kasutaja aga kirjutab, et loobus teenusest, kuna ostukontrollid olid ebaloomulikult tihti, ehkki enda sõnul ta eksinud ei ole. «Selverist järele uurides selgus, et ma kasutavat seda teenust liiga harva ning seetõttu mind kontrollitaksegi keskmiselt igal kolmandal korral. Pärast selle fakti teadasaamist pole seda teenust enam kasutanud, sest kõige vastikum selle juures ongi läbimõeldult kotti pakitud asjade ümbertõstmine olematu ruumiga kontrollkassas.»
Mitmed tõid välja, et ostukontroll on solvav ning šokolaad seda kergemaks ei muuda.
John kirjutas, et veidi solvav on, kui kõiki kasutajaid vaadeldakse kui potentsiaalseid vargaid. Samas saab ta aru, et kaubanduskett peab kontrollima, kuna ühiskonnas on nii palju varastamist.
Kalle nentis, et ilmselt ongi ilma kontrollita juba kottide viisi kraami Selverist minema tassitud.