Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Elisaga lepingu lõpetamine venis kuudepikkuseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Elisa mobiilne internet Mint.
Elisa mobiilne internet Mint. Foto: Toomas Huik

Tarbija soovis Elisaga lepingu lõpetada juba juulis, ent sai selle tehtud alles käesoleval kuul, kui tarbijakaebuste komisjon leidis, et tarbija peab saama lepingu lõpetada ennetähtaegselt.

Elisa klient sõlmis käesoleva aasta 27. aprillil liitumislepingu MiNT Strong 4G teenuse kasutamiseks, ja sai soodushinnaga tähtajalise müügilepinguga tasuta Huawei E3276 USB modemi.

Kolm kuud hiljem esitas aga klient Elisale avalduse lepingu lõpetamiseks ennetähtaegselt, tuues põhjuseks kehva levi tema elukoha piirkonnas. Kuna Elisa keeldus liitumislepingut ilma sanktsioonideta lõpetamast ja jätkas arvete esitamist, pöördus klient augusti keskel tarbijakaitseametisse.

Tarbija soovis, et leping lõpetatakse ilma sanktsioonideta ja et kaupleja tühistaks arved teenuste eest, mida ta tegelikult saanud ei ole, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses.

Kaupleja selgitas, et kliendi elukoha piirkonda teenindaval tugijaamal võib esineda ülekoormust, kuid mobiilse interneti kiirus läheb tunduvalt paremaks, kui klient lukustab oma USB modemi 4G võrku. Elisa pidas ka võimalikuks, et kliendi USB modem ei tööta korrektselt. Modem oli Elisa esinduses testitud, kuid mobiilse interneti ühendust ei olnud võimalik luua. Teise modemiga internet töötas.

Elisa soovitas saata USB modem hooldusesse, lisades, et 18. juulil oli ka kliendi mobiilse interneti kiirust piiratud, kuna ületas kehtestatud mõistliku kasutamise piirangut (50 GB).

Seega leidis Elisa, et kliendil puudub alus lõpetada MiNT leping ennetähtaegselt ilma kokkulepitud käsitlustasu (100 eurot) nõuet esitamata, samuti soovis ettevõte, et tarbija viiks oma USB modemi lähimasse Elisa esindusse, kust see edasi hooldusesse saadetakse. Seejärel peaks klient Elisa sõnul proovima 4G võrku lukustatud MiNT teenust ja kui MiNT teenus endiselt tarbijat ei rahulda, on kaupleja nõus tarbija lepingu lõpetamise soovi uuesti üle vaatama.

Tarbija Elisa vastustega aga ei nõustunud ning pöördus tarbijakaebuste komisjoni, leides, et kaupleja ei ole siiski võimaldanud teenust, mida ta soovis. Samuti nõudis tarbija, et kaupleja annulleeriks kõik arved.

Tarbija selgitas, et interneti levi tema elukoha piirkonnas oli kehv ning vaatamata korduvatele kõnedele olukord ei paranenud, mistõttu sooviski ta Elisaga juuli keskel lepingu lõpetada ja tagastada SIM-kaardi ja USB modemi.

Kliendi sõnul aga keeldus teenindaja kaardi ja modemi tagasivõtmisest kuni lepingus ettenähtud käsitlustasu tasumiseni. Tarbija ei ole pärast seda MINT 4G internetiteenust kasutanud, kuid iga kuu on esitatud uus arve teenuse eest, mida ta ei kasuta. Tarbija väitel on ta nõus kauplejale hüvitama USB modemi maksumuse.

Komisjoni liikmed olid üksmeelel, et tarbija kaebus on põhjendatud. Elektroonilise side seaduse järgi on tarbijal õigus sideteenuse leping igal ajal lõpetada, teavitades sideettevõtjat lepingu ülesütlemisest. Seega leiab komisjon, et seadusest tulenevalt ei ole kauplejal õigust keelduda sideteenuse lepingu lõpetamisest.

Komisjon märgib, et kaupleja ei ole tarbijale esitanud lõpparvet. Kuni selle aasta 30. septembrini kehtinud Elisa teenuste kasutamise üldtingimuste kohaselt esitab Elisa kliendile hiljemalt kolme kuu möödumisel liitumislepingu lõpetamise kokkuleppe sõlmimisest või liitumislepingu ülesütlemisest lõpparve.

Samuti leidis Elisa, et klient ei ole keeldunud tasuta saadud seadme maksumuse hüvitamisest. Komisjoni sõnul on tarbijal õigus öelda üles aprillis sõlmitud MINT Strong 4G teenuse liitumisleping ning keelduda alates 16. juulist esitatud arvete tasumisest.

Jõuti kokkuleppele, et Elisa lõpetab MINT 4G teenuse kasutamise liitumislepingu, kui tarbija hüvitab 82-eurose modemi maksumuse. Samuti nõustus Elisa annulleerima interneti teenuse arved, mis on esitatud pärast 15. juulit.

Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski kinnitusel täidab Elisa komisjoni otsust. «Otsus kinnitati Elisa ja tarbija kokkuleppel, mille järgi tarbija ostab modemi välja ja Elisa lõpetab lepingud.»

Tagasi üles