Elioni klientidele ei meeldi, et uue nutiTV tõttu tuleb osta uus 11-eurone pult, mis olevat ka ebamugavam.
Elioni kliendid nurisevad: uus nutiTV sunnib pulti vahetama
«Ma olen imestuses teie äripraktika pärast. Ostsin veebruaris teie e-poest uue Motorola digiboksi, kuna Amino pidi «vana» olema,» kirjutas Elioni klient ettevõtte Facebooki leheküljel. «Nüüd, pool aastat hiljem on selgunud, et müüdud toode on «vana». Veebruaris ostetud digiboks pole kasutuskõlblik, kuna lükkasite Motorola kasti sisse «uue» tarkvara, mis pole pole selle digiboksiga tulnud «vana» puldiga ühilduv,» kurdab sama klient, kelle hinnangul on digiboks pooleldi kasutuskõlbmatu. Kliendil soovitati osta uus pult, mis maksab 11 eurot, kuid klient küsib, kas uue puldi eluaeg on ka pool aastat.
Motorola digiboksi müüakse nüüd vaid uue puldiga
«Motorola digiboksiga töötab vana pult koos vana nutiTVga kenasti edasi,» kinnitas aga Elioni pressiesindaja Kadri Talvistu, kes lisas, et kui klient soovib tellida endale uue nutiTV, siis tuleb soetada ka uus pult, sest uue nutiTV menüü toimib ainult uue puldiga. «Alates uue nutiTV turuletulekust müüakse Motorola digibokse vaid uute pultidega,» nentis Talvistu.
«Tegelikult on nõme olukord küll, kui tarkvara vahetus põhjustab riistvara vahetuse, kuigi tehniliselt ei olnuks mingi probleem teha pult tagasiühilduvaks,» kirjutab teine Elioni klient ettevõtta Facebooki lehel.
Samuti kurdavad kliendid, et uus pult on ebamugavam, sest puuduvad numbrinupud, millega kiirelt kanalit vahetada. Teiseks puudub AV sisendi vahetuse nupp, mis tähendab, et peab võtma taas kasutusse täiendava puldi (televiisori juhtimiseks).
Nimekirjas liikumine käib Elioni kinnitusel tõesti mitte numbrite vaid nooleklahvidega. AV nupp tõepoolest puudub, kuid nüüd on digiboksis aktiveeritud HDMI-CEC, mis tähendab, et kui see ka teleris on aktiveeritud, siis digiboksi tööle panemisel tuleb ka teler puhkerežiimist välja.
Tarbijakaitseamet: uurime, kas Elion on eksinud
Tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski selgitas, et kui vanadel tingimustel ei ole tarbijal võimalik jätkata Elioni teenuse kasutamist ja uue puldi soetamine on teenuste tavapäraseks tarbimiseks vajalik, on tegemist sideteenuse lepingu tingimuste muutmisega.
Sellisel juhul teavitatakse muudatustest ette vähemalt üks kuu. Samuti tuleb anda selgitused selle kohta, et tarbijal on õigus leping üles öelda, kui muudatused ei ole vastuvõetavad.
Kui tegemist oli vaid uue teenuse turuletoomisega ja varasemad Elioni teenuse tarbijad saavad jätkata samadel tingimustel Elioni teenuse kasutamist, siis ei ole etteteatamine nõutav.
«Kas Elion on eksinud või mitte, seda hetkel pelgalt olemasoleva informatsiooni põhjal ei saa öelda, kuid me selgitame selle välja iseseisvas menetluses,» kinnitas Turetski.