Estonian Airi 2013. aasta kolmanda kvartali müügitulu kasvas teise kvartaliga võrreldes 1 protsendi võrra, moodustades 19,7 miljonit eurot. Suuresti intressikuludest tingitud ettevõtte netokahjum vähenes teise kvartaliga võrreldes 69 protsenti, moodustades 0,3 miljonit eurot, teatas ettevõte.
Estonian Air oli kolmandas kvartalis 0,3 miljoni euroga kahjumis
Ettevõtte kvartalitulem enne intresse ja makse (EBIT) oli 1,2 miljonit eurot.
Estonian Air alustas ulatusliku restruktureerimisplaani elluviimist aasta alguses. Selle tulemusena on ettevõtte põhitegevus ehk tulem ilma restruktureerimiskuludeta alates aprillikuust olnud jätkuvalt kasumlik.
Septembris moodustasid äritegevusega mitteseotud kuludest ligi 300 000 eurot päästelaenu intressid ja 200 000 eurot Boeingu 737 liisinguandjale tagastamise kulu. Vaatamata neile kuludele lõpetas Estonian Air septembrikuu kasumiga.
«Estonian Air on viinud ettevõtte jätkusuutlikule alusele tänu lennuvõrgustiku optimeerimisele ja tegevuse restruktureerimisele. Kahe viimase kvartali tulemused näitavad selgelt, et meie rekonstrueerimisplaan töötab,» märkis Estonian Airi juhatuse esimees Jan Palmér.
Kvartali lõpptulemuseks kujunes 0,3 miljoni euro suurune puhaskahjum, mis on väiksem kui teise kvartali 0,9 miljonit eurot. Teise kvartaliga võrreldes vähenes lendude arv nelja protsendi võrra 1318 lennuni.
«Vaatamata restruktureerimisplaanist tulenevatele täiendavatele kuludele jõudsime puhaskasumisse juba juunis ja septembris. Võrreldes käesoleva aasta teist ja kolmandat kvartalit eelmise aasta sama perioodiga on ettevõtte kahjuminumber märkimisväärselt vähenenud: kui eelmisel aastal moodustas kahe kvartali kahjum kokku 11,6 miljonit, siis sel aastal oli see ligi kümme korda vähem ehk 1,2 miljonit eurot,» lisas Palmér.
Käesoleva aasta üheksa kuu müügitulu oli 55,4 miljonit eurot, mis on mullusest 21 protsenti väiksem. Üheksa kuu kahjum moodustas 6,1 miljonit eurot, mis on 66 protsenti väiksem kui mullu samal ajal.
Tänavu aasta esimesel üheksal kuul reisis Estonian Airiga 428 000 inimest, mis on mullusest 38 protsenti vähem. Samal ajal vähenes edasi-tagasi lendude arv möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 45 protsenti. Töötajate arv on vähenenud 301-lt 168-le.
Käesoleva aasta juunis esitas Eesti riik lennufirma restruktureerimisplaani Euroopa Komisjoni konkurentsi peadirektoraadile kinnitamiseks, mille osas on otsust oodata 2014. aasta keskel. Ettevõtte senised tulemused on olnud vastavuses restruktureerimisplaaniga.
Juulis tagastas Estonian Air liisinguandjale viimase Boeing 737. Kolmanda kvartali lõpu seisuga on Estonian Airi lennukipargis seitse lennukit: kolm Bombardier CRJ900 ja neli Embraer 170.
Eesti rahvuslik lennufirma Estonian Air on suurim vedaja Tallinna lennujaamas. Estonian Airi regulaarlendude liinivõrku kuuluvad järgmised sihtkohad: Stockholm, Kopenhaagen, Amsterdam, Brüssel, Oslo, Moskva, Peterburi, Kiiev, Vilnius ja Trondheim. Detsembrist märtsini lisandub sihtkohtade nimistusse München, maist septembrini Nizza ja juunist augustini Pariis.