Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Iga pealinlane võib varsti juba kaubanduskeskuses pikali visata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Homme avatakse linnasüdames uusima kaubanduspinnana Vana Postimaja.
Homme avatakse linnasüdames uusima kaubanduspinnana Vana Postimaja. Foto: Toomas Tatar

Homme külastajaile taasavatav postimaja suurendab veelgi Tallinna kaubanduspinda, mida on juba praegu üle poole miljoni ruutmeetri. Lähiaastatel plaanitakse lisada veel 0,3 ruutmeetrit inimese kohta, mis tähendab, et kui enne oli igal tallinlasel oma ruutmeeter, kus seista, siis nüüd saab piltlikult öeldes pikali visata, kuna Tallinnas on inimese kohta ligi kaks ruutmeetrit kaubanduspinda.

Viimase Euroopa kaubanduskeskuste arenguraporti kohaselt on Eesti kaubanduspinna ruutmeetrite arvult inimese kohta Euroopa riikide edetabelis päris tipus, meist ettepoole jäävad vaid Norra, Luksemburg ja Rootsi. Lähiaastatel suureneb kaubanduspindade arv aga veelgi.

Praegu käivad Ülemiste keskuse laiendustööd, pärast tööde lõppu peaks seal olema kokku 92 000 ruutmeetrit kaubanduspinda. Samuti on Lasnamäele planeeritud hiiglaslik Panorama City kaubanduskeskus, mis peaks juurde looma 57 000 ruutmeetrit kaubanduspinda, ning Peterburi tee algusesse Pro Kapitali kaubanduskeskus, mis lisaks omalt poolt kaubanduspindade pokkerimängu 55 000-ruutmeetrise panuse.

Mäng ise seisneb selles, kelle keskus on klientidele kõige ahvatlevam. Eesti Kinnisvarafirmade Liidu tegevdirektori Tõnis Rüütli sõnul meelitab kõik väiksemad poed ja butiigid keskusesse asukoht ning ankurüürnik, kelleks praegu on enamasti supermarketid.

«Hetkel on käimas selge võidujooks ja kaubandus positsioneerub äärmustesse – ülisuured kaubanduskeskused versus kodukaupluste võrgustik, vahepealsete kaupluste aeg kipub ümber saama. Järjest rohkem lähevad ka tarbekaubad super-hüpermarketitesse üle,» rääkis ta.

Tagasi üles