Lasnamäelase Konstantin Kazarovi poeskäik lõppes ootamatult, kui mees Maxima poes piima võttes kilekotihoidikuga tõsiselt oma silma vigastas.
Mees oleks Maxima poes silmast ilma jäänud
Kazarov läks 5. septembril koos raseda naise ja kaheaastase tütrega Smuuli tänava Maximasse sisseoste tegema, kirjutab DzD. Kummardudes, et võtta alumiselt riiulilt piima, tundis mees järsku tugevat valu vasakus silmanurgas. «Valu oli nii tugev, et ma pillasin piimapaki maha, see purunes ning piim lendas laiali,» rääkis ostja. Mehe sõnul ei saanud ta alguses aru, mis toimus. «Märgates kaasostjate üllatunud pilke, katsusin silma ja käed said veriseks. Alles siis märkasin kilekottide hoidmiseks mõeldud metallist pulka, millega silma vigastasin,» meenutas mees. Üks möödamineja tõi kiiresti kohale poejuhataja. «Neid oodates tegin mobiiliga väikse video ja kutsusin kiirabi,» rääkis mees.
Mees viidi kiirabiga traumapunkti, kus ta silm puhastati, kontrolli käigus selgus, et sisemist verejooksu ei olnud. Sellegipoolest soovitasid arstid mehel pöörduda silmaarsti poole ja soovitati, et kui nädala jooksul peaks nägemine halvenema, siis tuleb kiiresti välja kutsuda kiirabi. Samuti anti soovitus vältida silma pingutamist.
Keevitaja ametit pidava mehe sõnul pole tema töös võimalik suurt koormust silmale vältida ja seepärast nõudis ta poeketilt ühe kuupalga hüvitamist. Poeketist saabunud vastuses seisab: «Kahjuks Maxima Eesti ei saa teie soovitud suuruses kompensatsiooni maksta, kuna tegu oli õnnetusjuhtumiga, mis ei tekkinud Maxima süül. Antud juhul saab ainult arst väljastada Teile töövõimetuslehe, kuigi seda ei ole siiani peetud vajalikuks.»
Kannatanu sõnul helistas talle õnnetusejärgsel päeval Maxima pressiesindaja Erkki Erilaid ja naeris tema üle. Kannatanu sõnul rääkis Erilaid, et ta vaatas turvasalvestust ja soovitanud tal olla ettevaatlikum. Erilaid aga kinnitas väljaandele, et ei naernud Kazarovi üle, vaid palus anda tal töövõimetusleht ja ülevaade õnnetuse tõttu tekkinud kuludest. Kazarov aga kinnitab, et sellist vestlust pole toimunud.
Haiguslehte mees tõesti ei vormistanud. Esiteks, on see majanduslikult kahjulik, eriti kui olla peres ainuke rahateenija. Teiseks plaanis ta nagunii jääda isapuhkusele, kuna kohe-kohe pidi sündima ta poeg.
Praeguseks on see hoidik Smuuli tänava Maximas eemaldatud, kuid teistes sama keti poodides on see siiani alles. Miks oli vaja «ohutu» hoidik maha võtta, Maxima ametlikult kommenteerida ei soovinud. Väljaandele on teada, et selle eemaldas üks poetöötajatest omal initsiatiivil vahetult pärast õnnetust.
«See on esimene taoline õnnetusjuhtum meie kaubandusketi ajaloos, ühtegi sarnast kaebust nende kilekotirullide kohta ei ole meile laekunud. Seda olukorras, kus aastas külastab meie kauplusi üle 40 miljoni kliendi,» ütles Maxima pressiesindaja Erkki Erilaid Tarbija24.
Konkreetne ostja pöördus poe poole septembri alguses, pärast õnnetusjuhtumit. Ostja nõudis hüvituseks ühe kuu töötasu summas, ähvardades vastasel juhul laimukampaaniaga meedias.
«Tema soovitud raha maksmisega ei saanud me nõustuda, kuna tegu on kahetsusväärse õnnetusjuhtumiga, milles kauplusel puudus süü,» sõnas Erilaid. Ta lisas, et pood on ostjalt vabandust palunud ja talt uurinud, millised olid otseselt õnnetusega seotud meditsiinikulud. «Palusime esitada ka arsti väljastatud töövõimetuslehe, kuid seda pole ta teinud,» ütles poe esindaja.
Õigusbüroo juhi Tatjana Kalini sõnul tuleks sellistel puhkudel kohe pöörduda juristi poole, kuna see hõlbustab tõendite kogumist.
«Praegust olukorda arvestades võib kaaluda kahjunõude esitamist Maxima vastu, kuid seda on vaja tõendada ning on vaja põhjendada tekkinud kahju, selle suurus, aga ka poe süü selles,» selgitas jurist.