Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lugeja küsib: kas turvatöötaja peab poest varastatud kraami ise kinni maksma?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tarbija24
Copy
Comarketi pood.
Comarketi pood. Foto: Liis Treimann / Postimees

«Minu elukaaslane oli turvatöötaja Comarketis. Ühel õhtupoolikul käisid poes asotsiaalid ja kui nad poest lahkusid, hakkas turvavärav lõugama, mistõttu tegi elukaaslane neile keset saali kontrolli, sest poel ei ole turvaruumi ega ka kontrollimisruumi, kus inimese läbi otsida võiks. Neil asotsiaalidel ei olnud aga midagi ning elukaaslane laskis neil poest lahkuda,» rääkis Tarbija24 lugeja.

«Järgmisel päeval hakkas poe vahetusevanem raha nõudma, kes olevat hiljem turvakaamerat vaadanud ja enda sõnul välja selgitanud, et need isikud siiski olid poest alkoholi varastanud, ja süüdistab nüüd selles minu elukaaslast, et tema lasi varastel lihtsalt rahulikult poest välja kõndida. Elukaaslane peab selle pudeli nüüd kinni maksma. Kauplusest öeldi, et see on tööseadusandluses kirjas, et turvatöötaja peab maksma varastatud kraami kinni. Kas see nüüd on tõesti nii, kas peab kinni maksma või ei pea?» uuris lugeja.

Vastab ABC Supermarkets AS juhatuse liige Andrus Põld.

Kasutame Comarketi kauplustes turvafirma teenust. Turvatöötajatel ei ole kohustust kaupluse puudujääke kinni maksta. Juhul kui turvatöötaja ei täida oma töökohustusi nõutava hoolsusega, siis tegeleb sellega turvatöötaja tööandja mitte kauplus, kes on turvafirmaga lepingulises kliendisuhtes. Ja probleemide korral toimub suhtlemine reeglina ettevõtete vahel. Antud juhtumi puhul soovitan turvatöötajal pöörduda oma otsese juhi poole ja teda juhtumist teavitada, siis saame ühiselt juhtumit menetleda ja lahenduseni jõuda.

Tagasi üles