OÜ Hellenic Trade tegevjuht Ellyt Naigla pöördus konsultatsiooni saamiseks Eesti Loodusmuuseumi entomoloogi Aare Lindti ja osakonnajuhataja Uno Roosilehe poole.
Videoga tutvumise järel selgitasid entomoloogid, et tõenäoliselt on tegemist pisiliblika vastsega. Nende sõnul on selline vastne inimesele ohutu, ehkki toidus äärmiselt ebameeldiv.
Entomoloogide sõnul on Eestis üle 1400 pisiliblika liigi, kuid Kreekas tõenäoliselt veelgi enam. Üksnes videomaterjali põhjal ei ole aga võimalik selgitada, kas antud liik on pärit Kreekast või Eestist.
Seega ei ole võimalik kindlaks teha, kes konkreetselt on süüdi pisiliblika muna sattumises küpsisesse. Juhtunus ei saa maaletooja teatel tootjat senikaua süüdistada, kuni pole võimalik kindlaks teha, kas pisiliblika muna sattus küpsisesse tootmisprotsessis või sattus muna küpsisesse näiteks transpordil või vaheladudes hoiustamisel küpsise pakendi rebenemise/purunemise tõttu.
Kuna klient ei ole vaatamata OÜ Hellenic Trade tegevjuhi palvetele ostutšekki esitanud, ei ole tegelikult teada, millal küpsised Tallinnas osteti ning kus ja millistes tingimustes neid säilitati.
Entomoloogide sõnul olnuks vastse säilimise korral neil võimalus vastne liblikaks kasvatada ning seega saanuks tuvastada pisiliblika liigi järgi ka muna küpsisesse sattumise koha ehk siis tuvastada tegelik vastutaja.
Maaletooja teatel teostab küpsiste tootja Elbisco SA regulaarselt kontrolli tootmisprotsessi sanitaarnõuetele vastavuse üle. Tootja kinnitusel ei leitud antud partiil kvaliteediprobleeme ning tootja puutus esmakordselt kokku probleemiga, kus teda süüdistatakse ussitanud küpsiste tootmises ja turustamises.
OÜ Hellenic Trade'i teatel on tegemist kahetsusväärse ja äärmiselt ebameeldiva juhtumiga, mistõttu firma vabandab isiku ees, kelle kätte sattus liblikavastsega küpsis. Maaletooja on jätkuvalt valmis selle isiku kahjud korvama, kuid paraku ei ole konkreetne isik ühendust võtnud.
Kui toodetes avastatakse osiseid, mida seal tegelikult olema ei peaks, tuleks kliendil käituda järgnevalt:
• Ärge visake ära asitõendeid! Ainult asitõendeid vahetult uurides on võimalik välja selgitada, kes konkreetselt vastutab ebakvaliteetse toidukauba sattumise eest müügivõrku (kas tootja või keegi teine, näiteks kauba ostnud klient on hoidnud toidukaupa sobimatutes tingimustes).
• Esmajärjekorras tuleks pöörduda toodete eest vastutavate ettevõtete poole: turustaja või vastava informatsiooni puudumisel tootja poole. Juhul kui teie küsimustele ei vastata ega leita kliendile rahuldavat vastust, siis tuleb pöörduda tarbijakaitseameti poole.
• Kui kliendil ei ole säilinud tõendusmaterjali, kuid ta on valmistanud näiteks video (mille
audentsust ei ole võimalik kontrollida), mida levitatakse laialdaselt avalikes infoallikates tootja,
turustaja jne halvustamise eesmärgil, siis võidakse sellist tegevust hinnata kui tahtlikku tootja
ning teiste tootegrupiga seotud isikute (ettevõtete) halvustamist ja hea maine rikkumist.