TNS Emori uuringuspetsialist Aivar Voogi sõnul lähtub tarbija tavaliselt eeldusest, et kohaliku päritoluga kaubamärkide tooted peaksid olema tehtud kohalikust toorainest.
Voog: kaubamärgi eestimaine päritolu on väga oluline
Viimasel ajal on toimunud kaks märgilise tähendusega sündmust Eestis. Esiteks, Rimi otsusest lõpetada eestimaise liha müük tekkinud tugev resonants tarbijates ja teiseks, tuntud kaubamärgi Reval Hotels kadumine.
«Kaubamärgi eestimaine päritolu on väga oluline Eesti jaoks traditsioonilistes toote ja teenuse valdkondades, seal, kus on pikaajalised tootmistraditsioonid ning kus eestlaste usaldus kohaliku toodangu või teenuse osutaja suhtes on kõrgel tasemel,» ütles Voog.
Eesti jaoks mittetraditsiooniliste tootegruppide puhul või valdkondades, kus tarbijate usaldus kohalike tootjate või teenuse osutajate suhtes ei ole kõrge, on kaubamärgi rahvusvaheline kuvand tema sõnul pigem plusspunktiks.
Kaubamärkide omanike päritolu on tavaliselt vähemolulisem ja enamikul juhtudel tarbijad ei tea neid, v.a juhtudel, kui omanikud satuvad kollase meedia vaatevälja.
«Toote tooraine päritolumaa on üldiselt kohapeal toodetud ja traditsiooniliste toidukaupade puhul oluline, kuid ka see jääb tavapärases ostusituatsioonis tarbija poolt häguseks või teadmata, kuna pakendil on tavaliselt tootja asukohamaa, aga toorainete päritolumaa jääb selgusetuks.»
Tarbija lähtub Voogi sõnul tavaliselt eeldusest, et kohaliku päritoluga kaubamärkide tooted peaksid üldjuhul olema tehtud kohalikust toorainest.
«Loomulikult juhul, kui see on võimalik, sest ega keegi ei eelda, et näiteks Aura apelsinimahl peaks olema kohalikku päritolu.»
Sellest, kui tähtis on kaubamärgi, toote või tooraine eestimaine päritolu, saab pikemalt lugeda Best Marketingi kodulehelt.