Üle poole kasutatud rehvidest jõuab kas prügimäele või põletatakse. Ümbertöötlemisele jõuab neist väike osa, peamiselt seetõttu, et kasutatud rehvid pole vulkaniseerimisprotsessi tõttu uute rehvide valmistamiseks sobiv tooraine, vahendab Tartu ülikooli teadusportaal
Vulkaniseerimine on keemiline protsess, mis seisneb tavaliselt väävli lisamises polümeeride koostisse. Väävel moodustab sildu polümeeride ahelate vahel ning muudab materjali seega mehaaniliselt vastupidavamaks ja keemiliselt inertsemaks. Vulkaniseeritud toodeteks on näiteks autorehvid, hokilitrid ja kingatallad.
Hea mehaaniline vastupidavus ja keemiline inertsus on kahtlemata paljudel juhtudel head omadused, kuid materjalide ümbertöötlemise muudavad nad väga komplitseerituks. Kummi devulkaniseerimine on kulukas keemiline protsess, mistõttu on lihtsam kasutatud rehvid minema visata.
Lehigh Technologies läheneb asjale teistmoodi. Kõigepealt rebitakse materjal umbes sentimeetrisuurusteks tükkideks. Saadud tükid segatakse vedela lämmastikuga, mis jahutab kummi -100 kraadini. Sellise temperatuurini jahutatud kumm muutub rabedaks, nii et teda saab kuulveski abil peeneks 180-mikromeetrise terasuurusega pulbriks jahvatada.
«Saadud pulber on keemiliselt muutunud omadustega. Suurem pindala võimaldab luua keemilisi sidemeid teiste materjalidega,» ütles Lehigh Technologies' tegevjuht Alan Barton. 2006. aastal avas ettevõte esimese tehase, mis suudab aastas ümber töödelda neli miljonit rehvi.
Vaatamata müügimahu 40-protsendilisele suurenemisele eelmisel aastal töötab tehas siiani poole võimsusega. Bartoni arvates on osaliselt nende kummipulbrit kasutades valmistatud praeguseks 30 miljonit rehvi, ehkki ühest rehvist moodustab nende ümbertöödeldud materjal umbes 3-7 protsenti.