Daimler teatas luksusautode turu tugevast taastumisest ning esitas selle tõestuseks oma esimese kvartali ärikasumi: 1,2 miljardit eurot.
Mercedesel on kõva minek
Seega oli Daimleri maksueelne kasum eelnenud kvartalist kaks korda suurem. 2009. aasta esimese kolme kuuga kogunes Daimlerile aga 1,4 miljardit eurot kahjumit.
Tol ajal vankus luksautoturg veel tugevasti globaalse majanduskriisi poolt tekitatud šokilaines. Viimaste kuudega on sektor aga ülikiiresti taastunud, seda peamiselt arenevate turgude kasvanud nõudluse tiivul.
Daimleri sõnul on nende peamiseks kasvumootoriks Mercedes. «Edu tagas tugev läbimüük, hea mudelivalik ja õnnestunud hinnakujundus. Lisaks sellele oli tänavune avakvartal soodne kulude seisukohast vaadatuna,» seisab eile õhtul levitatud pressiteates.
Oma 806 miljoni euro suuruse ärikasumiga andis lõviosa Daimleri tulemustest Mercedes-Benz Cars, mis toodab Mercedese sõiduautosid, väikeautosid Smart ning luksussedaane Maybach.
Daimleri veoautod, mis möödunud aastal majanduskriisi tõttu eriti rängalt räsida said, jõudsid 2010. aasta esimese kolme kuuga samuti taas kasumisse ja teenisid firmale 130 miljonit eurot. Veoautotootmise kasumlikkust mõjutasid firma teatel ümberkorralduste kulutused ja muud finantsteenuste sektori negatiivsed mõjud.
Daimleri sõnul kandsid nad küll kahjumeid oma vähemusosaluse pealt lennundusettevõttes EADS, kuid selle tasakaalustas India autotootja Tata osalusest sülle langenud kasum.
Daimleri käive oli sõidu- ja veoautodelt kokku esimeses kvartalis 21,2 miljardit eurot. Käesolevaks aastaks prognoosib Daimler endale sõiduautodelt 2,5-3 miljardit eurot ärikasumit, veoautodelt aga 500-700 miljonit eurot.
Dieter Zetsche oli esimene autofirma juht, kes tänavuseks konkreetse prognoosi välja julges käia. Nimelt ütles Zetsche veebruaris, et ootab Daimlerilt aasta lõpuks vähemalt 2,3 miljardit eurot ärikasumit.
Daimler oli 2009. aastal ainus Saksa «ülemise otsa» autotootja, kes kahjumiga pidi leppima. Nimelt kogunes mullu netokahjumiks 2,6 miljardit eurot, mis oli nende esimene negatiivne tulemus üle üheksa aasta.
Copyright The Financial Times Limited 2010.