Rimi Eesti Foodi rootslasest juht Christer Östholm oli esmaspäeval ajakirjanike ees esinedes silmanähtavalt ebamugavas positsioonis, sest pidi tunnistama tõenäoliselt kogu kaubaketile väga kalliks maksma läinud viga ja üritama leevendada sellest tekkinud üldist pahameelt.
Vigade parandaja
«See oli viga,» oli ta sunnitud tunniajase pressikonverentsi jooksul mitu korda ütlema. «Me ei mõistnud, et Eesti kliendid nii tugevalt kodumaist liha eelistavad ja meie otsusele värske Eesti liha letilt ajutiselt kõrvaldada nii tormiliselt reageerivad,» lisas ta.
Võib tõesti olla, et rootslasest juht ei teadnud seda, et eestlased kodumaises toidus nii kõvasti kinni on. Aga äkki oleks ta võinud siis uurida?
Veelgi lihtsam – ta võinuks küsida siinsete tütarettevõtete Rimi supermarketite, Rimi hüpermarketite ja Säästumarketite eestlastest juhtidelt. Loodetavasti nemad teadsid.
Östholmi tuleb tunnustada selle eest, et ta tehtud viga kiirkorras parandama hakkas. Kolmelt suurelt Eesti lihatööstuselt võeti pakkumised ja neist kahe värske liha pandi neljapäeval müüki tagasi. Ehkki kõik ei sujunud päris nii nagu pidanuks, täitis Rimi oma juhi antud lubaduse.
Kuna Rakvere lihakombinaadiga kokkuleppele ei jõutud, tuli värske sea- ja loomaliha müüki palju vähemal määral ja kesisemas valikus. Ka hind oli kodumaisel lihal esialgu kõrgem.
Seegi osutus veaks, mis päeva jooksul parandati, ning nüüd peaks sarnase kohaliku ja sissetoodud lihakäntsaka kilo ühepalju maksma. Loodetavasti see nii ka jääb.
Toiduliidu juhid osutasid pärast poeskäiku asjaolule, et kodumaine värske liha on müügil teenindusletis, kus läbimüük väike, ja kõrgema hinnaga. Loodetavasti pole see Rimi kaval plaan, mille tulemusel on mõne aja pärast varnast võtta põhjus, miks kohalik toodang taas kõrvaldada, sest see lihtsalt ei lähe nii hästi müügiks kui välismaine.
Östholmi vigade paranduse sisse käis ka üle tuhande toote hinna allalaskmine. Siingi vist mees eksis, kui lubas pressikonverentsil kuni 20 protsendi suurusi allahindlusi. Tegelikkuses jäid need viie ja kümne protsendi piiresse.
Paraku tundub, et osa kundesid on Rimis käimisest juba loobunud, sest vaatamata kõvale reklaamile ja kollaste siltide uputusele pole poodides suurt sagimist näha.
Östholmile polegi tegelikult palju ette heita. Rimi pole mingi üksik kauplus või kohalik poekett, nagu näiteks Grossi Toidukaubad, mille strateegilised otsused sünnivad siinsamas Maarjamaal.
Rimi juhte juhitakse mujalt ja nad peavad arvestama kogu suures rahvusvahelises kontsernis kehtestatud reeglitega, mille hulka käib ka ühine kaubatarne. Loodame, et kogu selle aktsiooni eesmärgiks ei olnud Eesti tootjate survestamine, et need hinna alla laseks.
Inimese ja juhina on Östholm väga hinnatud. Rimi turundusjuht Evelin Mägioja räägib temast kui väga tasakaalukast, inimestest hoolivast ja alluvaid hästi innustavast juhist.
«Ma pole kunagi kuulnud Christerit häält tõstmas või meelerahu kaotamas, ta on kindlameelne ja kujundlikult öeldes suudab vaikse sõnaga mägesid liigutada,» lausub Mägioja.
Viimatisel jõulupeol üllatas Östholm oma kollektiivi sellega, et saatis kitarril oma lemmiklauljat Tanel Padarit.