Ifi isikukindlustuse tootejuhi Terje Rabe sõnul on praeguseks Ifi poole pöördunud sadu murelikke kliente küsimusega, kuidas toimida ning kas reisikindlustus katab tekkinud kahjud.
«Seni on kaks peamist probleemi: kas ei saada Eestist lendude edasilükkamise või tühistamise tõttu planeeritud puhkusele sõita või ei pääse puhkusel olijad teisest riigist koju tagasi. Hetkel oleme probleemi ulatuslikkuse tõttu saanud kõnesid kõikjalt Euroopast, enim Pariisist, Belgiast, Milanost ja Prahast. Kaugeim sihtkoht, kust seni on Ifi poole pöördutud, on Malaisia,» selgitas Rabe.
Seesam Kindlustus hüvitab oma klientidele kahju, mis ei kuulu hüvitamisele lennu- või majutusettevõtte poolt. Hüvitamisele kuuluvad lennu tühistamisest ja lennugraafiku muudatustest tekkinud mõistlikud ja vajalikud transpordi- ja majutusteenuste lisakulud. Samuti hüvitatakse reisi ärajäämise korral reisipaketi maksumus, mida reisi korraldaja või transpordiettevõte ei tagasta.
Esmajärjekorras tuleb klientidel pöörduda oma reisikorraldaja või lennufirma poole, kes püüab leida kiireima lahenduse. Lennufirma kaudu saab infot, kuidas pileteid ümber vahetada või lennupiletite raha tagasi taotleda.
Sujuvaks kahjukäsitluseks palub If kindlustus klientidel võtta lennufirmalt tõend lennu hilinemise, edasilükkamise või tühistamise kohta ning koju naastes esitada juhtumiga seotud kuludokumendid kahjukäsitlusele.
Hüvitamise tingimuseks on kehtiv reisitõrkekindlustus, mis on If kindlustuses sõlmitud enne 15. aprilli 2010. Küsimuste korral saab infot ööpäev läbi Ifi kindlustustelefonil 1211 või välismaalt helistades telefoninumbril +372 669 6684.
Ergo kindlustusdirektor Andres Konsapi sõnul on lennupiletite hüvitamise või asendamine lennufirmade ülesandeks, kuid reisitõrkekindlustus korvab need kahjud, mida lennu- ja reisifirmad ei hüvita.
«Samas juhime tähelepanu sellele, et reisitõrkekindlustus kaitseb vaid ootamatu ja ettenägematu sündmuse tõttu tekkinud kulude eest. Hetkel tasub reisiplaanidesse viia kohe korrektiive, et mitte tekitada endale selliseid lisakulutusi, mis kindlustuskaitse alla enam ei käi,» lisas Andres Konsap.
Reisitõrkekindlustusega korvatavateks kahjudeks on reisil kasutamata jäävatele teenustele tehtud kulutused, näiteks majutusasutustele tehtud ettemaksed, edasilendude piletid, ostetud ekskursioonid ja kontserdipiletid.