Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Swedbank, Ergo, Seesam ja If kindlustused hüvitavad vulkaanipurskega seotud reisikahjud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eger Ninn, Marina Lohk
Copy
Kindlustusfirmad If ja Seesam hüvitavad lendude tühistamisest või edasilükkamisest tekkinud kulud.
Kindlustusfirmad If ja Seesam hüvitavad lendude tühistamisest või edasilükkamisest tekkinud kulud. Foto: SCANPIX

Swedbanki varakindlustus ning kindlustusfirmad Ergo ja If teatasid, et katavad vulkaanilise tuha liikumise tõttu lendude tühistamisest või edasilükkamisest tekkinud kulud. Sama kinnitas ka Seesam Kindlustus, käsitledes loodusõnnetustest tingitud reisitõrget tavapärase kahjujuhtumina, mis kuulub hüvitamisele, juhul kui inimene on end kindlustanud reisitõrke vastu.


Ifi isikukindlustuse tootejuhi Terje Rabe sõnul on praeguseks Ifi poole pöördunud sadu murelikke kliente küsimusega, kuidas toimida ning kas reisikindlustus katab tekkinud kahjud.



«Seni on kaks peamist probleemi: kas ei saada Eestist lendude edasilükkamise või tühistamise tõttu planeeritud puhkusele sõita või ei pääse puhkusel olijad teisest riigist koju tagasi. Hetkel oleme probleemi ulatuslikkuse tõttu saanud kõnesid kõikjalt Euroopast, enim Pariisist, Belgiast, Milanost ja Prahast. Kaugeim sihtkoht, kust seni on Ifi poole pöördutud, on Malaisia,» selgitas Rabe.

Seesam Kindlustus hüvitab oma klientidele kahju, mis ei kuulu hüvitamisele lennu- või majutusettevõtte poolt. Hüvitamisele kuuluvad lennu tühistamisest ja lennugraafiku muudatustest tekkinud mõistlikud ja vajalikud transpordi- ja majutusteenuste lisakulud. Samuti hüvitatakse reisi ärajäämise korral reisipaketi maksumus, mida reisi korraldaja või transpordiettevõte ei tagasta.

Esmajärjekorras tuleb klientidel pöörduda oma reisikorraldaja või lennufirma poole, kes püüab leida kiireima lahenduse. Lennufirma kaudu saab infot, kuidas pileteid ümber vahetada või lennupiletite raha tagasi taotleda.

Sujuvaks kahjukäsitluseks palub If kindlustus klientidel võtta lennufirmalt tõend lennu hilinemise, edasilükkamise või tühistamise kohta ning koju naastes esitada juhtumiga seotud kuludokumendid kahjukäsitlusele.

Hüvitamise tingimuseks on kehtiv reisitõrkekindlustus, mis on If kindlustuses sõlmitud enne 15. aprilli 2010. Küsimuste korral saab infot ööpäev läbi Ifi kindlustustelefonil 1211 või välismaalt helistades telefoninumbril +372 669 6684.

Ergo kindlustusdirektor Andres Konsapi sõnul on lennupiletite hüvitamise või asendamine lennufirmade ülesandeks, kuid  reisitõrkekindlustus korvab need kahjud, mida lennu- ja reisifirmad ei hüvita.

«Samas juhime tähelepanu sellele, et reisitõrkekindlustus kaitseb vaid ootamatu ja ettenägematu sündmuse tõttu tekkinud kulude eest. Hetkel tasub reisiplaanidesse viia kohe korrektiive, et mitte tekitada endale selliseid lisakulutusi, mis kindlustuskaitse alla enam ei käi,» lisas Andres Konsap.

Reisitõrkekindlustusega korvatavateks kahjudeks on reisil kasutamata jäävatele teenustele tehtud kulutused, näiteks majutusasutustele tehtud ettemaksed, edasilendude piletid, ostetud ekskursioonid ja kontserdipiletid. 

Ergo kindlustuse kommunikatsioonijuht Anu Vahtra-Hellat ütles, et kui inimene suudab paberil tõendada, mis on see kulu, mis tal näiteks mõne tööülesande täitmata jätmise tõttu tekkis, saab ka selle eest hüvitist küsida. Küll aga ei kvalifitseeru selliseks tõendatavaks kuluks ärajäänud puhkusega seonduv emotsionaalne kahju.

Samuti märkis Vahtra-Hellat, et praegu Madeiras viibivale reisigrupile nagu ka kõigile teistele reisitõrke tõttu välismaale jäänutele kompenseerib reisitõrkekindlustus kõik need kulud, mida ei hüvita lennu- ja reisifirmad, näiteks majutus lisapäevadeks ja muud täiendavalt tekkivad kulud.

Swedbanki varakindlustuse tegevdirektori Ivika Torpeli sõnul hüvitab selts väljalennu hilinemisest ja algsest reisigraafikust kõrvalekaldumisest tingitud sõidu ja majutuskulude suurenemise.

«Samuti hüvitame eelnevalt tasutud ja tagasivõtmatud, kuid lennu hilinemise tõttu kasutamata jäänud teenuste kulud,» märkis Torpel. Hüvitamisele ei kuulu tühistatud lennu ja sellega seotud lennu maksumus, mille eest vastutab lennufirma. Hüvitamise tingimuseks on kehtiva reisitõrkekindlustuse olemasolu. 

Tagasi üles