Päevatoimetaja:
Sander Silm

Luksus läks taas moodi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX.

Kui Porschede ja Dom Pérignoni šampanja peale laristamise järgi otsustada, siis on kasinuspäevad selleks korraks seljataga.


Rikkad ei ole olnud nii varmad kukruid kergendama juba kaks aastat. Vähemalt kaudselt edastab see sõnumi, et nende jaoks on finantskriis ajaloo hõlma vajunud.



Täna avaldatud jaemüügiuuringust selgub siiski ka tõsiasi, et erilist tähelepanu osutatakse raha välja käies asjade-esemete väärtusele ja kvaliteedile. Väline hiilgus ja näkkukargavad kaubamärgid ootavad alles oma aega.



Porsche uut Cayenne'i luksmaasturit, mis maikuus Euroopa autosalongidesse ilmub, on igal juhul ette tellitud ootamatult suurtes kogustes. Masin hakkab maksma 55 400 eurot.



«Praktiliselt kõikidelt turgudelt tuleb uskumatult palju tellimusi,» ütles Porsche tegevjuht Michael Macht.



Müügimahult maailma juhtiv lukskaubagrupp LVMH teatas, et nende Dom Pérignoni šampanja ning esmaklassiline Hennessy XO konjak on tänavu esimeses kvartalis kaugelt paremini kaubaks läinud, kui mullu samal ajal.



«Lukskaupu lubatakse endale taas ning häbiajastu on küpsetel turgudel läbi saanud,» seisab konsultatsioonifirma Bain & Co raportis.



Nende ennustuste kohaselt kerkib luksmüük tänavu 4 protsendi võrra 158 miljardi euro peale. Möödunud oktoobris julgeti välja käia vaid üheprotsendine tõusuprognoos.



Baini hinnangul taastub tänavu pärast ajaloo rängimat, 8-protsendilist langust kõikide luksuskaupade müük kõikjal maailmas peale Jaapani. Aasias on peamiseks kasvumootoriks Hiina.



Samas on majanduslangus tarbijakäitumist siiski muutnud. «Hind peab olema igati õigustatud. Brändist ei piisa,» ütles Bain.



«Uhkeldamisest olulisem on ajatus ja kvaliteet. Kliendid otsivad püsivat väärtust ja vastupidavust, hind peab olema kvaliteediga põhjendatud,» ütles investeerimisfirma Michel Dyens & Co tegevdirektor Karen Walker.



Bain eeldab, et lukstööstus hakkab tänavu konsolideerima ning näeb ette liitumisprotsesse majanduslanguse kestel turuosa võitnud suurte kaubamärkide vahel. Teisele poole eraldusjoont jäävad raskustesse sattunud ja läbikukkunud brändid.



LVMH tegevjuht Bernard Arnault ütles möödunud aasta lõpus, et hakkab otsima võimalusi osta kokku erinevaid kellabrände, mis müüki tulevad.




Copyright

The Financial Times Limited 2010.



Tagasi üles