Coca-Cola Baltikumi turundusjuht Marit Krooni sõnul on nende kampaaniad üles ehitatud nii, et need pakuks tuge müügitööle ja peaks silmas ka pikemaajalist kaubamärgi ehitamise eesmärki.
Marit Kroon: globaalsed kampaaniad mõjutavad ka tegevust Eestis
Marit Kroon (M.K.) - Coca-Colal läheb Baltikumis hästi, vastavalt plaanidele. Selge on aga muidugi ka see, et tänavused plaanid on tehtud praegust majanduslikku olukorda arvestades.
Kui suur on siinne turunduseelarve?
M.K. - Meie rahvusvaheline infojagamispoliitika ei luba siinkohal konkreetsetest numbritest rääkida. Oleme ka börsiettevõte ning peame seetõttu väga hoolikalt jälgima, kas, millal ja millist finantsinfot me välja anda saame.
Kuid me oleme kindlasti üks Eesti ja Baltikumi suurimaid oma brand'idesse ja turundustegevustesse investeerijaid ning kavatseme turunduseelarve osakaalu hoida 2010. aastal samal tasemel kui mullu.
Kas Coca-Colal on plaanis tulla välja mingisuguste uute kampaaniatega?
M.K. - Loomulikult on innovatiivsed ja tarbijaid kaasahaaravad kampaaniad meie turundustegevuse osa.
Hetkel on käimas näiteks Sprite´i ja Nestea aktiivne turunduskommunikatsioon. Coca-Cola puhul jätkame kindlasti juba traditsiooniliste suve- ja jõulukampaaniatega.
Millised on Coca-Cola plaanid müügi turgutamiseks?
M.K. - Meie eesmärgiks on hoida Coca-Cola ja kõik meie ülejäänud tooted inimeste jaoks kättesaadavate ja olulistena, muu hulgas läbi erinevate pakendite ja hinnapakkumiste, unustamata sealjuures brand'i väärtuse kasvatamist.
Kui palju mõjutavad siinseid kampaaniaid globaalsed kampaaniad (näiteks Fanta uus kampaania; Powerade kampaania)?
M.K. - Globaalsed kampaaniad mõjutavad kindlasti ka meie tegevust Eestis, oleme ju globaalne ettevõte. Kui Coca-Cola maitseb kõikjal maailmas ühtmoodi, on tähtis, et ka kommunikatsioonis oleks ühisosa.
Heaks näiteks on siin meie mitmeid auhindu võitnud Happiness Factory telereklaam, mis on eetris paljudes riikides üle maailma, seal hulgas ka Eestis.
Kui palju üldse mõjutavad erinevad kampaaniad jookide müüki?
M.K. - Iga meie kampaania on loodud nii, et see pakuks nii tuge müügitööle kui peaks silmas pikemaajalist brand'i ehitamise eesmärki.
Mõlemad pooled peavad olema esindatud ning omavahel tasakaalus. Konkreetne mõju müügile on loomulikult kampaaniati erinev ning sõltub kampaania iseloomust.
Milline on Coca-Cola menukam brand Eestis ja Baltikumis?
M.K. - Meie edukaim brand nii Eestis kui ka Baltikumis on vaieldamatult Coca-Cola, mis moodustab siinsel (Eesti - toim.) turul (koos Coca-Cola light'i ja Zeroga - toim.) 84 protsenti koolajookide segmendist ning ühtlasi 33 protsenti kogu karboniseeritud karastusjookide kategooriast.
Karboniseerimata jookide seas on meie lipulaevaks Nestea, mis on Eestis samuti äärmiselt populaarne ning hõlmab 85 protsenti jääteede segmendist.