Tony Taylor: hea agentuur peab oskama kohaneda igasuguse olukorraga

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tony Taylor
Tony Taylor Foto: JWT

Reklaamiagentuuri JWT Kesk- ja Ida-Eruoopa juhi Tony Taylori sõnul on praegu reklaamimaailmas põhiküsimuseks see, kuidas tarbitakse sõnumit digitaalses maailmas.

Reklaamis ja turunduses on hetkel palju erinevaid trende, kuid millised on Eesti reklaamituruga tutvuma tulnud Tony Taylori hinnangul need põhilised trendid, mida iga reklaamitegija siiski jälgima peaks.

«Esimene ja kõige tähtsam neist on ilmselt küsimus, kuidas tarbitakse meediat ja sõnumeid digitaalses maailmas,» lausus Taylor ja lisas, et see on küsimus, mille üle murravad pead kõik agentuurid üle maailma, sest muutused digitaalses maailmas toimuvad väga kiiresti.

Siiski jääb üks asi tema sõnul muutumatuks - hea idee, mis on hästi teostatud.
«Agentuurina surume me klientide brand'e läbi strateegilise mõtlemise ja see ei muutu kunagi, olenemata sellest, milline on parasjagu meediamaastik,» lausus Taylor ja lisas, et number üks reklaamitegemise juures on hea idee, mis püsib, muutub vaid keskkond, milles seda kasutatakse.

Viimasel ajal ongi Taylori sõnul näha, et agentuurid kasutavad järjest enam kampaaniate osas integreeritud kanaleid, kust kaudu arendatakse kampaaniaid edasi

Lisaks järjest suuremale digitaliseerumisele on Taylori sõnul reklaamimaailma oluliselt mõjutanud ka viimase kolme aasta majandussündmusi.

«Osa kliente struktrueerib oma ettevõtteid ümber ning keskendub järjest enam oma põhitegevusalale. Lisaks on ka kliente, kes hindavad ümber oma tööd seniste agentuuridega. See aga mõjutab omakorda ka agentuuride omavahelist koostööd ühtse võrguna.»

Üheks tähtsaks aluseks kampaaniate loomisel on Taylori sõnul kindlasti ka klientide eelarvete taluvuse skaala. «Ükskõik, kui palju sul on raha, on sul vaja head ideed. Ja kui sul pole palju raha, siis tuleb idee ellu viimiseks selle võrra palju rohkem tööd teha. Siinkohal ongi vajadus leiutamise ema.»

Eelarve on Taylori hinnangul siiski vaid üks aspekte, kuidas teha head kampaaniat. «Nagu ma olen aru saanud, on Eestis palju selliseid kliente, kellel on mahukad eelarved ja see, mida nemad püüavad ellu viia, ei erine kuidagi sellest, mida tehakse mujal maailmas. Reklaami põhialused ja eesmärgid on samad.»

Siiski muutub Taylori hinnangul keskkond, kus seda püütakse ellu viia, kohalikku turgu vaadates kas või siinsete kanalite või publiku suhtes, kuid samas ei muutu see juhul, kui püütakse noori kliente, kes ei tarbi tradtsioonilist meediat.

«Nagu kas või televisioon. Siin tuleb teenus nendeni viia teisi kanaleid pidi. See võib juhtuda USAs, Suurbritannias või kas või Eestis. Siinkohal on tähtis asjakohasus.»

Paljude noorteni jõuab oma sõnumiga tänapäeval aga sotsiaalse meedia kaudu.

Sotsiaalset meediat tuleb osata kasutada

Sotsiaalse meedia kasutamine kampaaniates ja ettevõtete promomises võib mehe sõnul osutuda vägagi oluliseks juhul, kui seda ei jäeta teisejärguliseks.

«Kui sotsiaalse meedia kanalite kaasamine mängib hästi koostatud kaubamärgi kampaanias olulist rolli, on arusaadav ja seda kasutatakse oma tuntuse suurendamiseks, siis on see igati õigustatud. Kuid kui idee on lihtsalt selles, et teeme ka Facebooki oma lehe, sest kõik teised on seal, siis see ei tööta ega pruugi olla hea idee,» tõdes Taylor ja lisas, et sotsiaalsesse meediasse ei tohi kindlasti mitte minna vaid sellepärast, et kõik teised on seal.

«Siinkohal ongi tähtsus võtmesõnaks. Tähtsus publiku, püstitatud ülesande, kaubamärgi ja eeldatava saavutuse osas.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles